Personalplanerare till Arriva i Kristianstad

Arbetsbeskrivning

Arriva har fått Skånetrafikens uppdrag att ansvara för stadstrafiken i Kristianstad. För att kunna driva busstrafiken på ett fullgott sätt krävs det duktiga förare, kunniga trafikplanerare och andra som jobbar direkt med trafiken. Vi söker därför en noggrann och ihärdig Personalplanerare till vårt nya kontor i Kristianstad. Som Personalplanerare ser vi att du är van vid att hantera komplexa personalsystem och är intresserad av en ansvarsfull roll.

Dina arbetsuppgifter

Som personalplanerare är du den som ansvarar för bemanningen av våra förare. Du hanterar och administrerar alla frågor som rör personalens tider och ledigheter och säkerställer att det är rätt schema i system samt korrekta underlag för lön. En Personalplanerares huvudsakliga arbetsuppgifter är: 


• Personalplanera den dagliga trafikverksamheten
• Simulera och bygga scheman enligt framtagna riktlinjer
• Säkerställa efterlevnad av kollektivavtal och gällande lagar och arbetstidsregler
• Tillsätta ersättare och vikarier
• Långtidsplanera personaltillsättningen vid kända förändringar som föräldraledighet, långtidssjukdom, semester och liknande
• Arbeta med kostnadsuppföljning och effektivisering
• Nyckeltalsuppföljning

Du rapporterar till driftchefen.   

Din bakgrund

Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av att arbeta med personalplanering. Du behöver ha mycket goda datakunskaper och vara en van systemanvändare. Kunskaper inom Hastus Daily är mycket meriterande. Att vara noggrann och ha hög integritet är avgörande för rollen då du kommer att hantera känsliga personuppgifter där det inte får bli fel.  

Du är också serviceinriktad, rak i din kommunikation och kan ge klara besked. Som personalplanerare har du mycket kontakt med våra förare. Att arbeta självständigt och leverera resultat av högsta kvalitet är en självklarhet för dig. Vidare behöver du kunna förstå och tillämpa de lagar och regler som finns på arbetsmarknaden och kunna kollektivavtal och arbetstidsregler. 

Vi erbjuder

Arriva är ett företag i ständig utveckling och som personalplanerare har du en viktig roll. Du kommer att få vara delaktig i verksamheten och sitta med i driftområdets ledningsgrupp.  

Att arbeta på Arriva innebär också att vara med och göra samhällsnytta. Du blir en del i att våra kunder kommer säkert och i tid till, jobb, skolor eller övriga aktiviteter. Därmed bidrar du till Arrivas vision - Nöjd kund, Hela resan! 

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag och rabatt på träningskort. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård. 

Våra värderingar, One Arriva, Doing the right thing, Great custumer experience och Thinking beyond genomsyrar allt vi gör i vår vardag. Som en förlängning av våra värderingar erbjuder vi också en ledarskapsmodell och en medarbetarprofil som visar vad vi tycker är viktiga beteenden för oss som arbetar på Arrriva. Du blir en del i att våra kunder kommer säkert och i tid till, jobb, skolor eller övriga aktiviteter. Därmed bidrar du till Arrivas vision - Nöjd kund, Hela resan!

Om Arriva

I Sverige hjälper vi cirka 170 miljoner resenärer varje år att komma fram till sina resmål. Med cirka 3 900 medarbetare, 900 bussar, 150 tåg och 90 spårvagnar skapar vi moderna transportlösningar där säkerheten alltid kommer i första hand. Som resenär hos Arriva ska du uppleva att vi gör allt för att din resa ska kännas trygg och ha service av hög kvalitet. Året runt – dygnet runt – fram och tillbaka Arriva Sverige är en del av Europas största koncern för persontrafik – Deutsche Bahn. Det gör det möjligt för oss att kombinera det mindre företagets snabba anpassningsförmåga med stabiliteten och kunskapen hos det stora moderbolaget. Vi uppfattar oss som en seriös utmanare på den svenska kollektivtrafikmarknaden med ambitionen att kontinuerligt vinna nya marknadsandelar. Det åstadkommer vi genom att alltid se möjligheterna till nya innovativa lösningar som får ännu fler människor att resa kollektivt. Hoppas att du vill vara med på vår resa.

Ansökan

Urvalsprocessen sker löpande därför ser vi gärna att din ansökan är oss tillhanda så snart som möjligt, dock senast 2020-10-04.  

Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Martin Frennessen på martin.frennessen@arriva.se 

Vi hanterar endast ansökningar genom hemsidan.

Tjänsten är placerad i Kristianstad men det förekommer vissa resor till våra kontor i landet, främst till vårt kontor i Helsingborg och till huvudkontoret i Stockholm.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Arriva Sveriga AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 september 2020
  • Ansök senast: 4 oktober 2020

Besöksadress

Liljeholmsstranden 5
None

Postadress

Årstaängsvägen 9, 6tr
Stockholm, 11743

Liknande jobb


Bemanningsplanerare

Bemanningsplanerare

26 november 2024

Administratör till Barn- och ungdomskontoret

Administratör till Barn- och ungdomskontoret

25 november 2024

HR-administratör

HR-administratör

25 november 2024