Personalplanerare till Farsta och Globen

Personalplanerare till Farsta och Globen

Arbetsbeskrivning

Är du redo för en större uppgift? Att arbeta för Polisen är att skapa trygghet i människors liv varje dag.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med ca 35 500 medarbetare och är organiserad i sju polisregioner, ett antal nationella avdelningar samt ett kansli.

Myndigheten befinner sig i en omfattande tillväxt som kommer att pågå de kommande åren. Detta för att kunna möta framtidens utmaningar. Att arbeta för polisen är att skapa trygghet i människors liv. Varje dag.

Polisområde Stockholm syd är Sveriges största polisområde. Området är, förutom lokalpolisområden, uppdelat i olika sektioner för brott i nära relationer, grova brott/spaning, underrättelse, operativt stöd, jour/samordning samt jour/utredning. Här bor och arbetar närmare 1 miljon invånare. Området spänner från storstad till mindre kommuner med småstadskaraktär, från landsbygd och skärgård till publika arenor och knutpunkter för alla trafikslag.

Vi söker nu två personalplanerare till två av Polisområde Stockholm Syds lokalpolisområden, närmare bestämt LPO Farsta och LPO Globen.

ARBETSUPPGIFTER
Som personalplanerare arbetar du i huvudsak med administration kring operativ arbetstidsplanering, samt planering av personalresurs mot verksamhetsbehovet på kort och lång sikt. Du tar ansvar för det egna löpande arbetet och för arbetsgruppens gemensamma uppdrag. Arbetet sker till stor del i olika administrativa personalsystem och innebär bland annat registrering av ledigheter, frånvaro och lönetillägg. Du ansvarar för optimering av personalresursen genom periodplanering, ombemanningar etc. Du samverkar mycket med olika verksamhetsdelar och är delaktig i att utveckla verksamheten. I din roll som personalplanerare har du en ytterst verksamhetsviktig roll och kommer att ha stort inflytande på de taktiska och operativa tidsskalorna. Du kommer att utgöra ett värdefullt stöd till samtliga ledningsfunktioner. I ditt arbete kommer du ha direktkontakt med såväl medarbetare som chefer, vilket ställer krav på känsla för service och engagemang.

Arbetet innebär bland annat att:

• Planera periodplanerad arbetstidsförläggning för yttre personal
• Hantera tidsförskjutningar, passförflyttningar och planera personalen på kort sikt
• Vara behjälplig i schemaläggning av resurser
• Redogöra för lägesbilden kring personalresurser på operativa ledningsmöten

KVALIFIKATIONER
Detta är en möjlighet för dig som har
• Gymnasieexamen eller motsvarande alternativt svensk polisexamen
• Aktuell och relevant erfarenhet av periodplanering alternativt aktuell och relevant erfarenhet av personaladministration eller personalplanering
• God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift
• God förmåga att lära dig nya IT-system

Det är meriterande om du har
• Erfarenhet av systemen COPS och Heroma
• Insikt i ASA/Polis

Personliga egenskaper
Vi söker dig som tar ansvar och driver arbetet framåt. Du har förmåga att växla perspektiv, förstå flöden och utifrån helheten avgöra vad som är bäst för verksamheten. Eftersom arbetet innebär en hel del omfallsplanering, behöver du vara strukturerad och samtidigt kunna anpassa dig till nya uppdrag med kort varsel. Uppdraget förutsätter att du har förmåga att prestera med hög kvalitet under tidspress.

Då uppdraget innebär samarbete med olika verksamheter och funktioner behöver du ha ett kommunikativt och pedagogiskt förhållningsätt.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

ÖVRIGT
Placeringsort: Farsta och Globen

Välkommen med din ansökan. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens webbplats.

Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via brev till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.

Om du fortsätter din ansökan digitalt kommer din ansökan hanteras via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit.

Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.

En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på: https://polisen.se/erbjudande

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på https://polisen.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

Kontaktpersoner på detta företaget

Tf Gruppchef Shakila Mohammad
010-5686714
Gruppchef Carina Karlsson-Kriström
010-563 58 48
Kommissarie & kanslichef, LPO Rinkeby Jörgen Ohlsson
010-56 304 88
Sektionschef Johan Andersson

Ledningsstöd Leo Hoffman

Gruppchef barn Margaretha Forsberg
010-56 460 91
gruppchef vuxen Lena Holmstedt
0105646113
Gruppchef Robert Lorentzon
010-56 354 85
Sektionschef Kent Drougge
010-56 354 79
Sektionschef Rikard Gunzenheimer, 010-562 80 63

Sammanfattning

Besöksadress

Polhemsgatan 30 10226 Stockholm
None

Postadress

Box 12256
Stockholm, 10226

Liknande jobb


Office Assistant to HVDC

Office Assistant to HVDC

20 december 2024

Personalsamordnare till Gnosjö Trafik

Personalsamordnare till Gnosjö Trafik

20 december 2024

20 december 2024