OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Division Social omsorg har det yttersta ansvaret för barn, ungdomar, vuxna och äldre som behöver stöd. Vårt arbete spelar en stor roll i många människors liv. Våra arbetsinsatser gör att samhället fungerar. Vi arbetar för att ha en helhetssyn där vi tar hänsyn till människors hela livssituation och i all verksamhet ska individens perspektiv beaktas.
ARBETSUPPGIFTER
Inom Funktionsstödsomsorgen som hör till Division Social omsorg är det fyra personalplanerare och en schemaplanerare som
arbetar tillsammans. Vi sitter i lokaler på Östra Rundgatan 11.
Grunduppdraget är att bemanna korttidsfrånvaro och frånvaro upp till tre månader som uppstår på våra enheter.
Planeringen utgår från lagar, rutiner och kollektivavtal som ska bidra till kontinuitet och god arbetsmiljö ute i
verksamheterna. Under en arbetsdag kan mycket förändras och du kan komma att behöva anpassa dej efter ändrade
omständigheter. Det här är ett jobb som innebär täta kontakt med chefer, medarbetare, och
korttidsvikarier.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har gymnasieexamen och god it-vana. Att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska är ett krav. Du
tänker innovativt och vill vara med och vidareutveckla vårt arbetssätt kring bemanning. det ofta mycket på en gång vilket
gör att du behöver behålla lugnet och fokusera på rätt saker trots att stressade eller pressade situationer kan uppstå. Du
tycker om utmaningar och är duktig på logistik samt kan prioritera bland dina arbetsuppgifter.
Du bör vara noggrann och tycka om att variera mellan att arbeta självständigt och i team. Kommunikation är A och O för att
lyckas i din roll och du behöver ha en hög känsla av att ge service. Du kommer att behöva förmedla både bra och mindre
bra besked till medarbetarna och kunna hantera det på ett bra sätt.
Arbetet kräver goda kunskaper om lagar och avtal (arbetsrätt, arbetstidsregler etc). Det är starkt meriterande om du har
tidigare erfarenhet från administrativt arbete med bemanning och/eller personaladministrativa system. De system som du
kommer att arbeta i är framförallt BeSched och Visma recruit.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Vid kusten en timme från Stockholm ligger Nyköping. En snabbt växande kommun med hållbarhetsfokus och god service. Här är avstånden mindre, naturen närmare och livet lite enklare.
Att arbeta i Nyköpings kommun innebär att bli del av en ambitiös organisation i en spännande tillväxtfas. Bland annat planeras Ostlänken, en del av Sveriges nya stambanor med resecentrum i Nyköpings centrum och vid Skavsta. Utvecklingen kommer påverka vår region positivt under många år framöver, både när det handlar om arbetsmarknad och god medborgarservice.
Inom Nyköpings kommun arbetar ca 4 000 personer och vår breda organisation med många yrkesgrupper ger dig goda utvecklingsmöjligheter. Här finns många av samhällets viktigaste jobb. Du som väljer att arbeta hos oss kan därför vara säker på att få engagera dig i meningsfulla arbetsuppgifter. Här är du med och gör skillnad, både för enskilda människor och för kommunen i stort. Välkommen till en arbetsplats där möjligheterna växer.
•Provanställning kan komma att tillämpas.
•När du söker jobb hos oss vill vi att du använder vårt e-rekryteringssystem. På så sätt blir hanteringen av din ansökan effektiv, snabb och säker. Om du önskar stöd i Visma Recruit vänligen ring supporttelefon 0771-693 693.
•Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
•Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk för redan anställd personal.
Kontaktpersoner på detta företaget
Linnea Herbertsson
0155-45 75 51
Maud Bohman
Helena Persson
0155-24 84 55
Victor Eriksson Gonzalez
0155-24 88 46
Per Norrhäll
0155-24 86 48
Anna Möller
073-662 23 95
Katarina Steneskog
0155-24 78 92
Marianne Franzén
0155-24 84 64
Peter Johnsson
0155-24 88 42
Annica Andersson
0155-24 89 56