Personalplanerare till Lokalpolisområde Norrmalm

Personalplanerare till Lokalpolisområde Norrmalm

Arbetsbeskrivning

Är du redo för en större uppgift?
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med ca 40 000 medarbetare över hela landet. Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället.

Lokalpolisområde Norrmalm är en del av Polisområde Stockholm City och är Stockholms mest trafikerade polisområde där över en miljon människor rör sig varje dag. Det geografiska området spänner över två kommuner från den hektiska stadskärnan till det lugnare Lidingö.
Lokalpolisområde (LPO) Norrmalm är en del av Polisområde City och här finns också LPO Södermalm, Sektionen för Grova brott, Sektionen för brott i nära relation, Sektionen för operativt stöd, Joursektionen samt ett polisområdeskansli.

ARBETSUPPGIFTER
Som personalplanerare arbetar du i huvudsak med administration kring strategisk och operativ arbetstidsplanering, och arbetstidsförläggning samt planering av personalresurs mot verksamhetsbehovet på kort och lång sikt. Du tar ansvar för det egna löpande arbetet och för arbetsgruppens gemensamma uppdrag. Arbetet sker till stor del i olika administrativa personalsystem. Personalen planeras både med fast lista och periodplanerad lista. Du ansvarar för optimering av personalresursen genom periodplanering, ombemanningar, etc.
Du samverkar mycket med flera olika verksamhetsdelar, i hela region Stockholm men arbetet är främst inriktat på Polisområde City, Lokalpolisområde Norrmalm och Södermalm samt andra sektioner i Polisområdet. Som personalplanerare bär du en ytterst verksamhetsviktig roll och kommer att ha stort inflytande på de taktiska och operativa tidsskalorna inom polisområdet. Du kommer att utgöra ett värdefullt stöd till samtliga ledningsfunktioner. Du kommer även att ha direktkontakt med såväl medarbetare som chefer, vilket ställer krav på känsla för service och engagemang. Arbetet är fartfyllt och du fungerar som spindeln i verksamhetens stora nät.
Arbetet innebär bland annat att:
• Planera och analysera verksamhetens resursbehov i olika tidsskalor, från 1 dag till 1 år.
• Planera periodplanerad arbetstidsförläggning för de olika turlagen
• Hantera tidsförskjutningar, passförflyttningar och planera personalen på kort sikt
• Fördelning av resurser
• Semesterplanering
• Redogöra för lägesbilden kring personalresurser på operativa ledningsmöten

KVALIFIKATIONER
Detta är en möjlighet för dig som har:

• Gymnasieexamen, svensk polisexamen, i enlighet med Polisförordningen (2014:1104) alternativt motsvarad förvärvad arbetslivserfarenhet som arbetsgivare bedömer relevant.
• Mycket goda kunskaper i svenska språket i både tal och skrift
• Aktuell och relevant arbetslivserfarenhet av bemanning- och personalplanering, eller annan administrativ erfarenhet som arbetsgivaren bedömer relevant
• Mycket god vana av MS Office-paketet, särskilt Excel och erfarenhet av dator som dagligt arbetsverktyg.

Det är meriterande om du även har:
• Aktuell och relevant erfarenhet av personalplanering från polismyndigheten, annan myndighet eller annan offentlig verksamhet
• Erfarenhet av de personaladministrativa systemen HEROMA, PUM-A och/eller COPS
• Insikt i ASA/Polis eller andra villkorsavtal inom statlig förvaltning

Personliga egenskaper
Vi söker dig som har en god struktur där du i ditt dagliga arbete kan planera och organisera ditt arbete väl. Som person är du lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och du anstränger dig för att leverera lösningar. Vidare är du flexibel, kan omprioritera arbetsuppgifter och har lätt för att anpassa dig till omgivningen. Du är stresstålig och du gillar när det brinner till och du får känna att dina kompetenser prövas. Vidare ser du till helheten och tar hänsyn till det större perspektivet. Du förstår din roll men ser till hela verksamhetens bästa i agerande och beslut. Då uppdraget innebär samarbete med olika verksamheter och funktioner ska du trivas med att arbeta i grupp och ha ett kommunikativt och pedagogiskt förhållningsätt. I vårt dagliga arbete utgår vi från Polismyndighetens värdegrund vilket innebär att vi är engagerade, effektiva och tillgängliga.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

ÖVRIGT
Arbetsort: Stockholm
Arbetstid: VP 5:2
Tillträde: Enligt överenskommelse
Funktion: Handläggare/planerare

Från och med maj 2024 använder vi inte personligt brev i våra rekryterings-processer. Vi ber dig istället att bifoga ditt CV där du tydligt beskriver på vilket sätt du uppfyller efterfrågade kvalifikationer och meriter kopplat till aktuell rekrytering. Du kan se den kompletta kravprofilen i jobbannonsen.

Utöver CV behöver du även besvara ett antal urvalsfrågor som en del av din ansökan. Dessa frågor utgår från aktuell kravprofil och att besvara frågorna är en förutsättning för att din ansökan ska anses komplett.

Vänligen notera att eventuella krav ska vara uppfyllda vid ansökningstillfället.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit.

Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.

En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på: https://polisen.se/erbjudande
Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på polisen.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss samtal och mail från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

Kontaktpersoner på detta företaget

Tf Gruppchef Shakila Mohammad
010-5686714
Gruppchef Carina Karlsson-Kriström
010-563 58 48
Kommissarie & kanslichef, LPO Rinkeby Jörgen Ohlsson
010-56 304 88
Sektionschef Johan Andersson

Ledningsstöd Leo Hoffman

Gruppchef barn Margaretha Forsberg
010-56 460 91
gruppchef vuxen Lena Holmstedt
0105646113
Gruppchef Robert Lorentzon
010-56 354 85
Sektionschef Kent Drougge
010-56 354 79
Sektionschef Rikard Gunzenheimer, 010-562 80 63

Sammanfattning

Besöksadress

Polhemsgatan 30 10226 Stockholm
None

Postadress

Box 12256
Stockholm, 10226

Liknande jobb


Inspektörer med ekonombakgrund

Inspektörer med ekonombakgrund

20 december 2024

20 december 2024

Internutredare

Internutredare

20 december 2024

Utredare

Utredare

19 december 2024