Personalplanerare till LPO Helsingborg

Arbetsbeskrivning

Vill du arbeta vid en arbetsplats som erbjuder dig samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter där du genom att påverka och bidra till polisens uppdrag, verkligen kan göra skillnad?


Den nya Polismyndigheten bildades den 1 januari 2015. Polismyndigheten ersätter tidigare 21 fristående polismyndigheter, Rikspolisstyrelsen och Statens kriminaltekniska laboratorium. Myndigheten har blivit en enrådighetsmyndighet vilket innebär att den leds av en chef som inför regeringen ensam bär ansvaret för myndighetens verksamhet. Myndigheten består av drygt 28 500 medarbetare och är organiserade i sju regioner, ett antal gemensamma avdelningar samt ett kansli.


Polisområde Nordvästra Skåne har ca 650 anställda. Polisområdet består av fyra lokalpolisområden (Helsingborg, Ängelholm, Klippan och Landskrona), två sektioner (utredning- och utredningsjour) samt ett kansli beläget i Helsingborg.


Genom högt engagemang, tillgänglighet och effektivitet strävar vi efter att erbjuda en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet, lärande och utveckling genom att tillvarata alla medarbetares engagemang och kompetens. Som anställd i Sveriges största myndighet uppmuntras du till eget ansvarstagande och personlig utveckling.


Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.


Lokalpolisområde Helsingborg söker nu en personalplanerare för ett vikariat på ca ett år, med placering i Helsingborg.

ARBETSUPPGIFTER
Som planerare samarbetar du med sektionschefen samt är stödjande till gruppchefer inom utredningssektionen. Rollen innehåller framför allt personaladministrativa arbetsuppgifter, men även andra administrativa arbetsuppgifter kan förekomma. Du arbetar i olika administrativa personalsystem, COPS och Palasso med arbetstidsplanering av personalresurs mot verksamhetsbehovet. I arbetsuppgifterna ingår även handläggning av olika ledigheter och lönehändelser samt registrering av exempelvis semestrar och utbildningar.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har:

• Gymnasieutbildning.
• Erfarenhet av arbete som personalplanerare (kan vara från kommun, landsting etc)
• Erfarenhet av något personaladministrativt program.
• Mycket god IT-vana, särskilt i Excel.
• God kommunikationsförmåga och uttrycker dig väl i tal och skrift.
• Stort intresse av att lära och fördjupa dina kunskaper i avtal och villkor inom ämnesområdet.
• Stor förmåga till helhetssyn, sätter stor vikt vid kvalitet, är serviceinriktad, flexibel och kan arbeta strukturerat och självständigt.
• God samarbetsförmåga. Då du ingår i ett team och även är ett administrativt kunskapsstöd i nära samarbete med chefer och alla medarbetare.
• God prioriteringsförmåga och förmåga att hantera tidvis stressiga situationer, då det periodvis är relativt hög arbetsbelastning.


Det är meriterande om du har:

• Utbildning i eller erfarenhet av Allmänna Villkorsavtalet respektive Arbetstids- och semesteravtal, ASA /Polis
• Kunskaper/erfarenheter i Polisens personaladministrativa system, COPS, Palasso och Agresso.
• Utbildning och/eller erfarenhet av personaladministrativt arbete.

ÖVRIGT
Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.


Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning (med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen) kan komma att genomföras före anställning. Anställningen kräver svenskt medborgarskap.


Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen (PUL). Genom din ansökan samtycker du till behandlingen. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.


Har du skyddad identitet, referenser eller liknande information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut, registrera dig inte i systemet utan ta istället kontakt med ansvarig rekryterare.


Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.


Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

HR Sara Bülow
010-5615788
Ansvarig chef Monica Nebelius
010-5615763
Johan Mangbo
114 14
HR (Information om rekryteringsprocessen) Sara Bülow
010-5615788
HR Konsult (Information om rekryteringsprocessen) Lars Olsson
010-561 35 23
Regionchef (Information om uppdraget) Annika Stenberg

Vill du veta mera om anställningen är du välkomm

Upplysningar om rekryteringsprocessen lämnas av

Sektionschef Pär Lidehäll
010-56 151 42
HR-partner Åsa Ackered
010-56 151 51

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Polismyndigheten, Polisregion Syd Malmö
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Enligt avtal.
  • Heltid. Dagtid. Vikariat på ca ett år, med start snarast möjligt. Tidsbegränsad anställning
  • Publicerat: 28 december 2016

Besöksadress

Storgatan 43 20590 Malmö
None

Postadress

Storgatan 43
Malmö, 20590

Liknande jobb


Administratör till Barn- och ungdomskontoret

Administratör till Barn- och ungdomskontoret

25 november 2024

HR-administratör

HR-administratör

25 november 2024

HR praktikant

HR praktikant

20 november 2024

Rekryteringsadministratör

Rekryteringsadministratör

20 november 2024