Personalplanerare till Mälardalens Brand- och Räddningsförbund

Personalplanerare till Mälardalens Brand- och Räddningsförbund

Arbetsbeskrivning

Har du kunskaper inom personalplanering och är redo att starta ett nytt uppdrag? Missa då inte chansen att söka till detta uppdrag hos vår kund Mälardalens Brand- och Räddningsförbund!

Om företaget
Mälardalens Brand- och Räddningsförbund (MBR) är ett kommunalförbund för räddningstjänst och förebyggande brandskydd mellan Västerås, Hallstahammar och Surahammar.

MBR bildades den 1 januari 2001 genom att Västerås Brandkår och Surahammars Räddningstjänst gick ihop. Den 1 januari 2004 utökades förbundet genom att Hallstahammars Räddningstjänst gick med.

I förbundsområdet bor för närvarande ca 200 000 invånare. MBR har cirka 180 medarbetare som är fördelade på två heltidsstationer och fem RIB-stationer (deltidsstationer). Från och med 1/1 2021 är det ett ännu större förbund där även Köping, Arboga och Kungsör ingår.

Om tjänsten
I rollen som personalplanerare kommer du att ha ansvar över ett implementerat verksamhetssystem, Daedalos, och generellt ha hand om de ärenden som berör personalen. Du kommer bland annat att få hantera nyanställningar, avslut av medarbetare, agera stöd vid rehabiliteringar samt schemaläggning av personal.

Om dig
Vi söker dig som har arbetslivserfarenhet av personalplanering och gärna någon utbildning med inriktning mot ekonomi och/eller HR. All planering sker i enlighet med lagar och kollektivavtal, vilket underlättas om du har kunskap inom arbetsrätt och arbetstidslagen, antigen genom utbildning eller praktisk erfarenhet. Har du arbetat med Excel och personalplanering med skiftgång är det ett stort plus! Erfarenhet av verksamhetssystemet Daedalos är meriterande, men inget krav.

Är du som person lösningsorienterad, stresstålig, strukturerad samt har förmåga att arbeta självständigt och hantera "arbetstoppar" kommer du att trivas i denna roll. Det här är ett jobb för dig som är bekväm med att ha många olika kontaktytor, vilket kräver en god förmåga att kommunicera budskap där man måste kunna uttrycka sig väl i tal och skrift på svenska men även på engelska.

Om anställningen
Uppdraget är ett konsultuppdrag på heltid med tillsättning omgående, uppdraget är på 6 månader. Som konsult får du en anställning hos Adecco Sweden.

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Adecco är en av världens största rekryterings- och bemanningsföretag. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Om ansökan
Tjänsten har start omgående. Rekryteringsarbetet sker löpande. Vänligen bifoga CV och personligt brev och sök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök".

1. Första steget i våra rekryteringsprocesser är två urvalstester (MAP/Matrigma) som skickas till din mail efter att rekryteraren har granskat din ansökan. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.
2. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval.
3. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare: Daniel Weiderstål daniel.weiderstal@adecco.se

Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport: kandidatsupport@adecco.se alt. via tel: 08 - 598 98010.

Välkommen med din ansökan

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Östberg

Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund

Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco Sweden AB
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 februari 2021
  • Ansök senast: 28 februari 2021

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


25 november 2024

CFO med HR ansvar

CFO med HR ansvar

21 november 2024

20 november 2024