OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du redo för en större uppgift? Vi söker nu en strukturerad och flexibel planerare till Polisens kontaktcenter i Malmö. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.
PKC i region Syd är beläget på Toftanäs i Malmö och i Kalmar och är idag polisens enskilt största kontaktyta för allmänheten, primärt via telefon och internet. PKC Syds målsättning är att leda utvecklingen av PKC-verksamheten nationellt och skapa Sveriges främsta PKC. Genom att vi är en attraktiv arbetsplats - där vi levererar enastående resultat samtidigt som vi har roligt - är vi en bra bit på vägen mot att nå våra mål.
PKC är en central aktör i utrednings- och lagföringsprocessen. Vid sektionen hanteras anmälningar, tips, bortsprungna/upphittade djur och upplysningar till allmänheten. Idag står PKC för cirka 60 % av det totala ärendeinflödet av anmälningar till regionen. PKC Syds utökade utredningsuppdrag innebär att hantera det regionala flödet av anmälningar via telefon och internet och utföra brottsutredande åtgärder i initialskedet (förhör, PM, bevissäkring etc.) .
ARBETSUPPGIFTER
I uppdraget som planerare kommer du i huvudsak att arbeta med operativ arbetstidsplanering av sektionens personalresurser, som bedrivs genom treskriftstjänstgöring mot fastställda verksamhetsbehov med fokus på ett effektivt resursanvändande, men även andra arbetsuppgifter kan förekomma.
Dina arbetsuppgifter innefattar bland annat:
• Planera för att få ihop minimistyrka och grundbemanning
• Säkerställa att våra kollektivavtal ASA/Polis efterföljs.
• Ta ut övertid och förskjuta personal
• Bemanna personal vid förutsedda och oförutsedda insatser
• Bereda semesterplan
• Bemanna personal till utbildningar
• Administrativ hantering av t.ex. läkarintyg
• Arbeta i Polisens administrativa system, främst COPS och Palasso samt arbeta i Excel.
• Granska lönepåverkande händelser i Palasso
• Vara ett stöd för chefer och medarbetare i personaladministrativa frågor.
• Arbetstidsförläggningsfrågor, teori och ta fram nya tjänstgöringslistor vid t.ex. deltid
• Hantera övriga arbetsuppgifter inom sektionen.
Du samverkar med andra planerare inom sektionen och har även kontakt med Polisens administrativa center (PAC). Du kommer också att ha direktkontakt med medarbetarna i personalfrågor vilket ställer stora krav på din tillgänglighet under arbetsdagen.
KVALIFIKATIONER
Detta är en möjlighet för dig som har:
• Avslutad och godkänd gymnasieutbildning
• Minst ett till två års erfarenhet av personaladministration, personalplanering eller motsvarande erfarenhet av kvalificerat administrativt arbete som av arbetsgivaren bedömer likvärdigt.
• Mycket god vana av Officepaketet, särskilt Excel
• Erfarenhet av dator som dagligt arbetsverktyg
• God förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift i svenska.
Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även har:
• Erfarenhet av arbete med de regelverk som omfattar tjänstgöringstider och olika ledigheter så som arbetstidsavtalet (ASA/Polis), semesterlagen, föräldraledighetslagen, villkorsavtalet m fl.
• Erfarenhet av administrativt arbete inom statlig eller offentlig verksamhet
• Erfarenhet av att ha jobbat i personaladministrativa system COPS, Palasso och Agresso.
Personliga egenskaper
Arbetsuppgifterna ställer krav på att du har förmåga till helhetssyn och förstår hur olika delar av verksamheten är integrerade med varandra. Du är strukturerad och ordningsam samtidigt som du är flexibel och har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter då din vardag kommer vara föränderlig. Rollen som planerare fungerar som en knutpunkt mellan personal och andra funktioner, vilket ställer höga krav på din förmåga att samarbeta. Du trivs bra med att jobba i grupp, men är även trygg i att arbeta självständigt.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.
ÖVRIGT
Anställningsform: Tillsvidareanställning som administratör.
Arbetsort: Malmö
Arbetstid: Dagtid med flex.
Tillträde: Enligt överenskommelse.
Funktion: Planerare, PKC-grupp 13, Region Syd
En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om
sex månader.
Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 30 oktober 2020. I ditt personliga brev och CV vill vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller våra efterfrågade krav och meriter. Har du skyddad identitet eller vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult, kontakta HR-konsult Anne-Lie Holgersson, annelie.holgersson@polisen. se, 0768-711 721.
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.
Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se
Varmt välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
HR Sara Bülow
010-5615788
Ansvarig chef Monica Nebelius
010-5615763
Johan Mangbo
114 14
HR (Information om rekryteringsprocessen) Sara Bülow
010-5615788
HR Konsult (Information om rekryteringsprocessen) Lars Olsson
010-561 35 23
Regionchef (Information om uppdraget) Annika Stenberg
Vill du veta mera om anställningen är du välkomm
Upplysningar om rekryteringsprocessen lämnas av
Sektionschef Pär Lidehäll
010-56 151 42
HR-partner Åsa Ackered
010-56 151 51