OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en lösningsorienterad och strukturerad person som gillar att arbeta administrativt och koordinerande? Om du är flexibel som person och stimuleras av en föränderlig arbetsdag där du får pussla och hitta olika lösningar – så kan det vara dig vi söker! Ansök redan idag, vi arbetar med urvalet löpande!
OM TJÄNSTEN
Academic Work söker för Tågabs räkning en personalplanerare på deltid i sommar mellan veckorna 25–31. Du kommer att arbeta måndagar och fredagar men det kan även bli några extra dagar under veckorna. I dagsläget arbetar två personer i teamet, en arbetsledare och en personalplanerare. Som personalplanerare ansvarar du för planering, schemaläggning och bemanning av ombordansvariga och lokförare. För att på bästa sätt kunna axla rollen och dess ansvarsområden kommer anställningen att börja med en introduktion som pågår mellan veckorna 25–28.
Tågåkeriet i Bergslagen AB (Tågab) är ett regionalt järnvägsföretag med Värmland och Bergslagen som "hemmaplan". Det är Sveriges mest kompletta tågföretag med gods- och persontrafik samt egen verkstad i Kristinehamn. Företaget har ca 165 medarbetare. Verkstaden underhåller ca 35 egna lok, ca 200 gods- och personvagnar samt länståg.
Detta är ett konsultuppdrag. Du kommer att vara anställd som konsult hos Academic Work men arbeta hos Tågab.
Du erbjuds
* Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.
ARBETSUPPGIFTER
- Planering, schemaläggning och bemanning av personal.
- Hålla koll på kollektivavtal och arbetstidsregler.
- Sköta hotellbokningar och annan övrig administration.
VI SÖKER DIG SOM
- Vi ser positivt på om du har erfarenhet från en liknande roll och har arbetat med administration och schemaläggning.
- Är kommunikativ och har lätt för att motivera andra människor samt arbeta i team.
- Talar och skriver obehindrat på svenska.
Som person är du
* Noggrann
* Problemlösande
* Flexibel
Övrig information
* Start: Juni.
* Omfattning: Deltid, veckorna 25-31. Måndagar och fredagar samt eventuellt fler dagar under veckorna, 7-16.
* Placering: Kristinehamn.
Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231