OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Företagsbeskrivning
Securitas har en viktig roll i samhället och förvaltar ett av Sveriges viktigaste uppdrag - att skydda och hjälpa människor att känna sig trygga. Nu har du chansen att bli en del av Sveriges största säkerhetsföretag. Oavsett om du vill jobba mycket eller lite, dag eller natt så behöver vi bli fler.
Som landets största arbetsgivare i vår bransch kan vi erbjuda dig utvecklingsmöjligheter och variation som få andra företag kan. Vi strävar efter ett enhetligt ledarskap med balans mellan förväntningar och förutsättningar. Du tar hand om människors säkerhet – Securitas tar hand om dig.
Jobbeskrivning
Trivs du med många kontaktytor, är en van systemanvändare och tycker det är roligt med administration? Vi på Securitas letar nu efter dig som vill bli en del av vår planerarfunktion. Om du dessutom har erfarenhet av att ha jobbat med bemanningsfrågor sedan tidigare, är detta tjänsten för dig!
Som personalplanerare arbetar du med schemaläggning och bemanning för all personal i driften. Du kommer i ditt dagliga arbete se till att våra medarbetare har rätt utbildning enligt lag och Securitas interna regler. Du kommer även att hantera frågor kopplat till bland annat lönekorrigeringar, övertid, ledighetsansökningar, rekrytering och liknande, så en stor del av din roll kommer innebära att vara uppdaterad kring gällande kollektivavtal.
Vidare kommer du till exempel att:
Följa upp nyckeltal kopplade till bemanningsplanering.
Vara i dialog med ansvariga chefer, rekryterare och övriga kollegor från HR i samband med personalplanerarfrågor.
Hantera administration vid förändringar av befintliga tjänster eller rekryteringar.
Tjänsten passar dig som gillar att jobba med människor då du dagligen kommer att vara i kontakt med olika människor från driften och hjälpa dem i varierande ärenden. Hos oss jobbar nästan 10 000 olika personligheter. Vi är alla olika, men vi delar vårt driv, vårt ansvar och vårt engagemang där vårt uppdrags allvar för oss samman.
Vi är trygghet. Vi är Securitas.
Kravspecifikation
Krav:
Erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter
Kunskap inom lön, ledigheter, arbetsrätt och arbetsmiljö
Meriterande:
Hantering av bemanningsplanering och schemaläggning
Erfarenhet av administration för luftfart.
Erfarenhet av rekrytering
Erfarenhet inom bevakningsbranschen
Personliga egenskaper:
God analytisk förmåga för att effektivt kunna planera vår personal utifrån rådande lagar och regler.
Du är strukturerad och har en god förmåga att planera ditt arbete. Stundtals kan det vara ett högt tempo, vilket gör det viktigt att du kan planera om ditt arbete på ett flexibelt sätt.
Du har en god kommunikativ förmåga i såväl tal som skrift.
Du är serviceinriktad och empatisk, med en förståelse för att ditt arbete påverkar dina kollegor och deras arbetssituation.
Stor vikt kommer läggas vid din personliga lämplighet för tjänsten.
Övrig information
Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringsverktyg. Vi jobbar med löpande urval, så om du är intresserad av tjänsten – skicka din ansökan redan idag!
Har du frågor kring rollen är du välkommen att höra av dig till kontaktperson: Gunnar.bergman@securitas.se.
Tjänsten är en tillsvidaretjänst på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Vi tillämpar 6 mån provanställning.
Stationeringsort i Västerås eller Köping enligt överenskommelse.
Vi arbetar med urvalstester
Vi kommunicerar i första hand via mail
Sista ansökningsdag är 2024-02-18
För anställning inom Securitas Sverige AB krävs att du blir godkänd av Länsstyrelsen för anställning i auktoriserat bevakningsföretag (den ansökan görs av Securitas).
Lön och anställningsförhållanden baseras på kollektivavtal mellan arbetsgivarorganisationen Säkerhetsföretagen, Unionen samt Ledarna.
Mer info om Securitas som arbetsgivare och vår rekryteringsprocess hittar du på securitas.se