OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Uppsala universitet är ett brett forskningsuniversitet med stark internationell ställning. Uppgiften är att bedriva forskning och utbildning av högsta kvalitet och att på olika sätt samverka med samhället. Vår viktigaste tillgång är alla de individer som med sin nyfikenhet och sitt engagemang gör Uppsala universitet till en av landets mest spännande arbetsplatser. Uppsala universitet har 45 000 studenter, 6 800 anställda och en omsättning på 6,3 miljarder kronor.
Institutionen för kvinnors och barns hälsa bedriver forskning, forskarutbildning och grundutbildning inom obstetrik/gynekologi, pediatrik och internationell mödra- och barnhälsovård.
Institutionen har ca 450 verksamma, varav ca 100 anställda och 110 registrerade doktorander. Mer information om institutionens verksamhet hittar du på www.kbh.uu.se.
Arbetsuppgifter: Personalsamordnaren är ett stöd till prefekten och medarbetare vid institutionen i olika personalfrågor. Arbetet omfattar allt ifrån att administrera arvoden, reseräkningar, ledigheter, sjukfrånvaro till arbeta med personalfrågor inom anställning och rekrytering, övertalighet, psykosocial arbetsmiljö och lika villkor. I anställningen ingår att bevaka att arbetsrättsliga lagar och avtal följs. Att vara sammankallande och delta aktivt i lika villkors- och arbetsmiljögruppen ingår också i arbetet.
Förbättingsarbete för personaladministrativa rutiner och processer ingår. Därtill ingår att utföra arbetsuppgifter som av prefekt/motsvarande åläggs vederbörande.
Kvalifikationskrav: Högskoleexamen inom personalområdet eller motsvarande som av arbetsgivaren bedöms som likvärdig. Erfarenhet av personalarbete och kunskaper i arbetsrätt eller motsvarande förvärvade kunskaper krävs för anställningen. Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift och god datorvana är vidare ett krav. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet som god samarbetsförmåga, flexibilitet, servicekänsla, god prioriteringsförmåga samt vana vid självständigt arbete. Rollen passar dig som trivs att arbeta både med rutinartade administrativa uppgifter och mer kvalificerade uppgifter, har ett intresse för personalfrågor och gillar att ha kontakt med människor.
Önskvärt och meriterande i övrigt: Erfarenhet av administrativt arbete vid universitet/högskola är meriterande. Erfarenhet av universitetets personaladministrativa system som Primula och övriga stödsystem samt kännedom om universitetets organisation.
Individuell lönesättning tillämpas. Det är önskvärt att löneanspråk anges i ansökan.
Universitetet eftersträvar en jämnare könsfördelning bland sina anställda och män inbjuds särskilt att söka denna anställning.
Tidsbegränsat vikariat som beräknas pågå 10-11 månader med tillträde 26 oktober 2015 eller enligt överenskommelse
Upplysningar om anställningen lämnas av
Prefekt Agneta Skoog Svanberg, e-post agneta.skoog_svanberg@kbh.uu.se, tel 018-611 0170
Personalsamordnare Malin Ghanem, e-post malin.ghanem@kbh.uu.se, tel 018-611 59 83.
Välkommen med din ansökan senast den 9 sep 2015, UFV-PA 2015/2084.
Vi undanber oss erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp. Vi tar enbart emot ansökan på det sätt som beskrivs i annonsen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Anders Grundström, Saco-rådet
018-471 5380
Carin Söderhäll, TCO/ST
018-471 1997
Stefan Djurström, Seko
018-471 3315