Personalsamordnare

Arbetsbeskrivning

Vård- och omsorgsförvaltningen arbetar för att människor med särskilda behov och deras anhöriga ska kunna vara trygga och ha förutsättningar att leva som aktiva och självständiga medborgare.

Bemanningsenheten står mitt i ett omställningsarbete där vi går från en traditionell bemanningsenhet till att framåt fungera som en stödenhet till vård och omsorgsförvaltningens verksamheter gällande schema, bemanning och rekrytering. Den nya bemanningsenheten kommer bestå av en enhetschef, en personalsamordnare samt nio samplanerare. På enheten kommer man att hantera rekrytering av timvikarier, schemaläggning, hantering av både resurspass och timvikariepass, ge stöd och råd samt utbildning till verksamheterna efter behov. Inom Bemanningsenheten rekryterar vi nu en personalsamordnare som kommer vara delaktig i omställningen av den nya Bemanningsenheten och bidra till verksamhetens utveckling. Huvudfokus kommer vara en effektiv och välfungerande planering och organisation där verksamhetens behov är det som styr samplaneringen. Som personalsamordnare förväntas du kunna bidra med ett kollegialt ansvar för helheten vad gäller rekryteringsprocessen av timvikarier. Du är en viktig och bidragande del av utvecklingen tillsammans med din enhetschef samt arbetsgruppen på Bemanningsenheten.

ARBETSUPPGIFTER
Som personalsamordnare kommer du att tillsammans med enhetschef samordna rekrytering och hantering av timvikarier. Du ska säkerställa tillgång av timvikarier utifrån behov, introducera timvikarier samt säkerställa fortsatt kompetens och utbildning så de uppfyller verksamheternas behov. Vidare ingår att stödja enhetschefen i arbetsrättsliga delar såsom arbetstidslagen samt att bevaka företrädesrätt och följsamhet enligt LAS (Lag om anställningsskydd). Andra arbetsuppgifter inom närliggande områden förekommer också som till exempel delaktig i samplanering, semesterplanering samt stöd och utbildning för chefer.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har minst 3 årigt gymnasium. Vi vill också att du har flerårig erfarenhet inom bemanning och rekrytering. Du ska antingen ha utbildning eller erfarenhet inom arbetsrätt exempelvis såsom arbetstidslagen samt lagen om anställningsskydd. Du ska också kunna hålla i utbildingar och workshop i större grupper då detta ingår i tjänsten. Det ingår också att introducera och upprätta rutiner som andra kan följa vilket kräver att du kan uttrycka dig väl i det svenska språket, både i tal och skrift. Det är viktigt att du har en god datavana och har lätt för att lära dig och hantera olika system då det dagligen används i arbetet. B-körkort är meriterande.

Som person är du strukturerad och kan planera, organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt och hålla uppsatta tidsramar. I den här rollen kommer du träffa många olika människor med olika erfarenhet och bakgrunder vilket ställer höga krav på din samarbetsförmåga och att du är lyhörd. Vidare behöver du ha intresse och en vilja att hjälpa andra och leverera lösningar. I och med att enheten genomgår ett förändringsarbete ställs krav på din flexibilitet och förmåga att anpassa dig till ändrade omständigheter. Du tar ansvar för dina uppgifter och styr självständigt ditt arbete vad gäller att prestera resultat och välja arbetsmetod.
Därmed är det viktigt att du både kan arbeta självständigt men samtidigt också kan samarbeta i grupp.

ÖVRIGT
Katrineholm är en kommun där lust är den drivande kraften för skapande och utveckling, för liv, lärande och företagsamhet. Våra cirka 3300 medarbetare gör stor skillnad varje dag, där vi tillsammans arbetar utifrån vår värdegrund RÖTT; respekt, öppenhet, tydlighet och tillit för att skapa de bästa förutsättningarna för våra medborgare. Här är allt nära, en timmes tågresa från Stockholm och två timmar från Göteborg.

Läs mer om oss som arbetsgivare, vårt erbjudande och karriärvägar här: https://www.katrineholm.se/arbeta-hos-oss/vi-som-arbetsgivare.html

Den aktuella tjänsten tillsätts under förutsättning att de beslut som krävs fattas. Intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden. Katrineholms kommun tillämpar individuell lönesättning. Alla erbjuds en heltidstjänst och vi tillämpar en rökfri arbetstid inom hela organisationen.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen (GDPR).

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Per Enarsson
0150-578 20, v 30-31,
Johanna Sjörup
0150-48 80 97, v 32
Fackliga företrädare nås via kommunens växel
0150-570 00
Hannele Hassinen
0150-48 88 90
Kommunal
0150-570 00
Per Enarsson
0150-578 20
Johanna Sjörup
0150-48 80 97
Pia Carlsson
0150-575 15
Ramona Grapenhielm
0150-578 90
Sassa Kusserow
0150-48 84 70

Sammanfattning

Besöksadress

Upplandsgatan 2 64180 Katrineholm
None

Postadress

None
Katrineholm, 64180

Liknande jobb


Office Assistant to HVDC

Office Assistant to HVDC

20 december 2024

Personalsamordnare till Gnosjö Trafik

Personalsamordnare till Gnosjö Trafik

20 december 2024

20 december 2024