Personalsamordnare Akutmottagningen

Personalsamordnare Akutmottagningen

Arbetsbeskrivning

Akutkliniken ingår i Närsjukvården i östra Östergötland och är ledande inom svensk akutsjukvård.

Vi har cirka 200 anställda. Vi arbetar med akutsjukvård och utreder och behandlar cirka 50 000 patienter per år, varav drygt 20 procent läggs in på sjukhuset för fortsatt vård. Vår ambition är att med hög medicinsk kompetens samt med empati och respekt för den enskilda patienten erbjuda bästa akuta omhändertagande. Akutklinikens medarbetare har stort engagemang i att utveckla dagens akutsjukvård och arbetar intensivt för att ge ett säkert och värdigt omhändertagande av den akut sjuka patienten. På akutkliniken arbetar fyra personalsamordnare som ansvarar för sin egen arbetsgrupp. Vi önskar nu utöka med ytterligare en personalsamordnare till akutmottagningen.

Arbetsbeskrivning
Som personalsamordnare på akutmottagningen har du den övergripande uppgiften att stödja och bistå klinikens chefer med en rad olika arbetsuppgifter. I rollen som personalsamordnare är du en viktig nyckelperson på vår klinik, du har den viktiga första kontakten med olika medarbetare, studenter samt interna- och externa samarbetspartners. Du kommer att ingå i ett team av fler personalsamordnare, men arbetar främst mot vårdpersonalen på akutmottagningen.

Dina arbetsuppgifter kommer bland annat bestå av:

- Stödja och bistå vårdenhetschefer på akutmottagningen
- Arbeta i vårt personaladministrativa datasystem, Heroma och TESSA
- Hantera korttidsfrånvaro
- Bistå vid semester- och utbildningsplanering
- Arbeta i vårt rekryteringssystem Varbi och delta och förbereda för anställningsintervjuer
- Planera för nyanställda

Det här är en tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse. Du arbetar 100 % och tjänsten är på dagtid, helgfria vardagar.

Vi arbetar med löpande urval så skicka gärna in din ansökan så snart som möjlig.

Erfarenhet och utbildning
Du är vårdadministratör eller har annan relevant utbildning. Vi ser det som meriterande om du haft liknande uppdrag tidigare och/eller om du har erfarenhet av våra IT-system Heroma/TESSA. Vi ser även det som mycket positivt om du har god datorvana och kan hantera olika Officeprogram utan hinder. För att lyckas väl i rollen ser vi även att du har goda kunskaper i svenska språket, både i tal och i skrift.

Personliga egenskaper
I denna roll finns en variation av arbetsuppgifter och den ena dagen är inte den andra lik. Vi ser därför att du är en lösningsorienterad och serviceinriktad person som utmanas av att jobba utifrån att förutsättningar ändras. Du motiveras av att hitta lösningar på situationer och uppgifter som uppstår. Du arbetar självständigt i din roll med god självinsikt och har även en god samarbetsförmåga samt bidrar till ett gott arbetsklimat. Du får gärna vara en fena på olika IT-system och digitala lösningar. Vi vill ha rätt person på rätt plats vilket innebär att personlig lämplighet kommer att värderas högt vid tillsättning av tjänsten.

Varmt välkommen in med din ansökan! Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta kundtjänst Stöd och service, 010-103 60 00, under kontorstid.

Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Östergötland har upphandlade avtal.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Akutkliniken ViN
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 februari 2022
  • Ansök senast: 20 mars 2022

Liknande jobb


Operationsplanerare

Operationsplanerare

22 november 2024