OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Akutkliniken ingår i Närsjukvården i östra Östergötland och är ledande inom svensk akutsjukvård.
Vi har cirka 200 anställda. Vi arbetar med akutsjukvård och utreder och behandlar cirka 50 000 patienter per år, varav drygt 20 procent läggs in på sjukhuset för fortsatt vård. Vår ambition är att med hög medicinsk kompetens samt med empati och respekt för den enskilda patienten erbjuda bästa akuta omhändertagande. Akutklinikens medarbetare har stort engagemang i att utveckla dagens akutsjukvård och arbetar intensivt för att ge ett säkert och värdigt omhändertagande av den akut sjuka patienten. Akutklinikens slutenvårdsavdelning AVA har 24 vårdplatser varav 4 är IMA-platser.
På akutkliniken arbetar fyra personalsamordnare som ansvarar för sin egen arbetsgrupp .
Dina arbetsuppgifter
Som personalsamordnare på Akutkliniken har du den övergripande uppgiften att stödja och bistå klinikens chefer med en rad olika arbetsuppgifter. I rollen som personalsamordnare är du en viktig nyckelperson på vår klinik, du har den viktiga första kontakten med olika medarbetare, studenter samt interna- och externa samarbetspartners. Du kommer att ingå i ett team av fler personalsamordnare, men arbetar främst mot vårdpersonalen på vår Akutvårdsavdelning.
Dina arbetsuppgifter kommer bland annat bestå av:
- Stödja och bistå vårdenhetschef på AVA
- Arbeta i vårt personaladministrativa datasystem, Heroma och TESSA
- Hantera korttidsfrånvaro
- Bistå vid semester- och utbildningsplanering
- Arbeta i vårt rekryteringssystem Varbi och delta och förbereda för anställningsintervjuer
- Planera för nyanställda
Dina personliga egenskaper
För att lyckas väl i din roll ser vi att du är självständig som person och att du gärna arbetar under eget ansvar. Det är även av stor vikt att du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra, är serviceinriktad och finns tillgänglig för gruppen.
I denna roll finns en stor variation av arbetsuppgifter och den ena dagen är inte den andra lik. Vi ser därför att det är av stor vikt att du har lätt för att anpassa dig till förändrade omständigheter, och ser möjligheter i förändringar. Vi söker Dig som vill vara en spindel i nätet med glimten i ögat och nära till skratt. Du får gärna vara en fena på olika IT-system och digitala lösningar.
Erfarenhet och utbildning
Du är vårdadministratör eller har annan relevant administrativ kompetens. Vi ser det som meriterande om du haft liknande uppdrag tidigare och/eller om du har erfarenhet av våra IT-system Heroma/TESSA. Vi ser även det som mycket positivt om du har god datorvana och kan hantera olika Officeprogram utan hinder. För att lyckas väl i rollen ser vi även att du har goda kunskaper i svenska språket, både i tal och i skrift.
Anställning och information
Det här är en tillsvidareanställning med tillträde efter överenskommelse. Du arbetar 100 procent och tjänsten är på dagtid, helgfria vardagar. Vi vill ha rätt person på rätt plats vilket innebär att personlig lämplighet kommer att värderas högt vid tillsättning av tjänsten.
Varmt välkommen in med din ansökan! Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta kundtjänst Stöd och service, 010-103 60 00, under kontorstid.
Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Östergötland har upphandlade avtal.