OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Medicinkliniken på Vrinnevisjukhuset i Norrköping är en specialistklinik som utreder och behandlar lungsjukdomar, diabetes, endokrina sjukdomar, njursjukdomar, mag-tarmsjukdomar, neurologiska sjukdomar, stroke och blodsjukdomar.
Kliniken har två vårdavdelningar, flera specialistmottagningar samt en enhet för dialys. Avdelning 3 är en av slutenvårdsavdelningarna på medicinkliniken. Avdelningen har 21 vårdplatser. På avdelningen arbetar undersköterskor och sjuksköterskor, totalt cirka 70 medarbetare.
Ta del av Medicinklinikens film se länk https://vimeo.com/295795101/13c4795baf
Du kommer tillhöra klinikens vårdadministratörsgrupp som består av cirka 30 personer, varav 5 arbetar som personalsamordnare. Vårdadministratörerna arbetar över hela kliniken. De är uppdelade i team utifrån enhet. Vårdadministratörerna har en egen närvarande och engagerad chef.
Hos oss vill vi att våra nyanställa ska känna sig trygga, därför har vi en personlig och välplanerad introduktion. Den planeras tillsammans med dig utifrån de önskemål du har samt vad kliniken har som målsättning för våra nyanställda. Vi tar hänsyn till dina tidigare erfarenheter, din kompetens samt önskemål. Det finns möjlighet till utbildning och personlig utveckling.
Arbetsbeskrivning
Vi söker dig som är en engagerad och motiverad vårdadministratör som kommer ha en viktig roll som personalsamordnare på avdelning 3. Du har en nära och daglig kontakt med avdelningens chefer och medarbetare.
Dina arbetsuppgifter kommer bland annat bestå av:
- Arbeta i vårt personaladministrativa datasystem, Heroma och TESSA.
- Vara behjälplig med lösningar vid korttidsfrånvaro.
- Tillsammans med vårdpersonal lägga avdelningens schema.
- Skriva journalanteckningar.
- Bistå med andra administrativa arbetsuppgifter.
- Eventuellt tillkommer fler arbetsuppgifter beroende på tidigare erfarenhet och intresse.
Utbildning och erfarenhet
Vi söker dig som är utbildad vårdadministratör. Annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig kan också vara av intresse.
Meriterande är om du har haft uppdrag som personalsamordnare, schemaläggning och korttidsfrånvaro tidigare och om du har erfarenhet av våra IT- system Heroma och Tessa.
Vi ser även en stor fördel i om du har erfarenhet av Cosmic samt god datorvana och kan hantera olika Officeprogram. För att lyckas i rollen ser vi även att du har goda kunskaper i svenska språket, både i tal och skrift.
Personliga egenskaper
Du drivs av att leverera lösningar och service. Som person är du trygg, stabil och har självinsikt. Du arbetar självständigt och tar gärna egen initiativ till olika lösningar. Du är strukturerad, samarbetsvillig samt noggrann. När du har blivit varm i kläderna arbetar du självgående och tar ansvar för dina arbetsuppgifter och se att din insats är viktig för en god och patientsäker vård. Du ser möjligheter i förändringar och kommer gärna med förslag på hur arbetet kan bli bättre. För att trivas hos oss behöver du även ha förmågan och lugnet i att prioritera om och vara flexibel över hur din dag ser ut. Du har en vilja och ett driv. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Varmt välkommen in med din ansökan! Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta kundtjänst Stöd och service, 010-103 60 00, under kontorstid.
Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Östergötland har upphandlade avtal.