OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med och bidra till satsningarna kring vår tids största utmaningar, och kunna påverka och lämna över något för framtida generationer att vidareutveckla? Då är Bodens Kommun en arbetsgivare för dig!
Boden ligger i Norrbottens kustland, endast 3 mil från havet mellan två älvdalar. Här bor cirka 28 000 personer. Boden är en modern småstad med närhet till det mesta vilket skapar ett givande arbets- och fritidsliv, det vi kallar närhetsliv.
Boden ligger i hjärtat av en etableringsintensiv region och är en viktig del av den gröna globala samhällsomställningen. Här skapas ett samhälle i tillväxt, rustat för att möta den gröna ny industrialiseringen, med smarta och hållbara lösningar för samverkan, boende, transporter, vardagen och ett modernt företagande.
Med ett starkt stöd från kompetenta kollegor och chefer, får du mod att våga prova. Hos oss får du stort förtroende i en fantastisk miljö, där det finns möjlighet att utveckla dig själv och andra.
Vill du veta mer om hur det är att jobba i Bodens kommun? Då kan du läsa mer här: www.boden.se/jobbaiboden
Kompetensförsörjningsenheten arbetar med rekrytering till Socialförvaltningen. Vi söker en personalsamordnare till ett långtidsvikariat 20240902-20250831 med ev möjlighet förlängning.
ARBETSUPPGIFTER
Personalsamordnaren har en arbetsgivarroll och ansvarar för den dagliga personalplaneringen och rekryteringen. Det innebär administration kring resursfördelning mellan olika verksamheter. Det innebär också daglig kontakt och samverkan med enhetschefer och baspersonal. Din huvudsakliga arbetsuppgift är rekrytering av vikarier till Socialförvaltningen. Arbetet innebär även att delta på rekryteringsmässor, uppsökande verksamhet, intervjuer mm.
Personalsamordnare arbetar i verksamhetssystemen Personec, Winlas och TimeCare.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med erfarenhet av kommunal eller regional verksamhet. Du har som lägst gymnasial utbildning.
Meriterande är eftergymnasial utbildning som arbetsgivaren anser lämplig.
Meriterande är om du har arbetat inom personalplaneringssystem och schemaläggning, Time Care Pool & Plan Starkt meriterande är erfarenhet kring rekrytering och personalfrågor. Eftersom arbetet kräver samverkan med andra funktioner krävs att du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter samt är lugn och stabil i pressade situationer.
Datorvana är ett krav.
Du skall vara positiv och tycka om att arbeta med människor. Vara utåtriktad, ha god kommunikativ förmåga samt förmåga att hantera flera olika arbetsuppgifter parallellt. Du skall ha ambitionen att bidra med en hög servicenivå.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
B-körkort är meriterande.
ÖVRIGT
Vi värdesätter en jämn ålders- och könsfördelning samt mångfald inom alla yrkesområden.
Vi har rökfri arbetstid. Vi erbjuder en friskvårdstimme i veckan och ett friskvårdsbidrag. Via vår hälsoportal kan du som medarbetare boka in dig på olika friskvårdsaktiviteter ex massage, prova-på-träning, föreläsningar mm.
Följ oss gärna på Facebook och Instagram
När du söker jobb hos oss vill vi att du använder vårt e-rekryteringssystem. Support i e-rekryteringssystemet kan du få via 0771-693 693 Frågor om tjänsten besvaras av kontaktpersonerna i annonsen.
Vid alla nyanställningar måste ett utdrag ur Rikspolisstyrelsens belastningsregister lämnas in. Observera att kuvertet inte får vara öppnat när vi tar emot det. För att underlätta hanteringen av din ansökan kan du själv i förväg begära ett utdrag, se länk via hemsida: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsregistret/
Vi tackar vänligt men bestämt nej till all kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.