OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Stockholm utvecklas och förändras för framtiden. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.
Äldreförvaltningen ansvarar för kommunövergripande frågor rörande äldreomsorg, samt för att i dialog med stadsdelsnämnderna samordna, utveckla och följa upp äldreomsorgen i staden.
Stockholms Trygghetsjour är en kommunövergripande dygnet runt-verksamhet, inom stadens äldreomsorg, vilken tillhör Äldreförvaltningen.
Avdelningen består av enheterna Handläggningsenheten, Jourenheten, Installation och service, Larmmottagningen och Utveckling och support. Sammanlagt jobbar drygt 100 personer inom avdelningen. Här medverkar vi till att de äldre inom hela staden ska känna trygghet och få jämställd och likvärdig omsorg dygnet runt, året runt.
Nu söker vi en personalsamordnare och tillika administratör till Jourenheten. Enheten är bemannad dygnet runt på jourtid och består av 20 jourhandläggare, månads- och timanställda, som arbetar i skift. Tjänsten som personalsamordnare är på vardagar, dagtid.
Äldreförvaltningen finns i nya och fräscha lokaler vid Älvsjö station.
Dina arbetsuppgifter
Du kommer i huvudsak arbeta med schemaplanering, löpande bemanning samt med övriga administrativa göromål. Du ska vara väl förtrogen med stadens schemaläggningssystem Medvind samt personalsystemet LISA. Det ingår att dagligen hantera dessa system, det vill säga att skapa och ändra scheman, bevaka ledigheter, kontrollera och ta fram statistik ur system. Det handlar även om att hantera löneunderlag tillsammans med andra personaladministrativa arbetsuppgifter.
Du ska löpande upprätta anställningsavtal samt vara aktiv i arbetet med kvalitetsutveckling inom bemanning och samordning. Du arbetar även med andra behörigheter i olika system och är behjälplig med övrig administration. Det kan handla om statistik, egenkontroller och annat som hör ihop med kvalitetsarbete.
På Stockholms trygghetsjour finns det totalt två personalsamordnare som stöttar varandra och ersätter varandra vid frånvaro.
Du kommer även vara kontaktperson för staden och ett antal kommuner och deras vård- och omsorgspersonal som jourenheten har som uppdrag att arbetsleda på jourtid. Det innebär bland annat att löpande hålla handlingsplaner och verksamhetsinformation uppdaterade och att medverka vid kvalitetsuppföljningar tillsammans med mig som enhetschef.
Dina personliga egenskaper
För att trivas och utvecklas i rollen hos oss söker vi dig som är strukturerad, noggrann och som tycker om att ta mycket eget ansvar. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och ser gärna att du är en person med motivation och engagemang för hela verksamheten då det är ett arbete som skiftar utifrån årstider och med ibland oförutsedda händelser. Du ska kunna arbeta självständigt och vara flexibel men också arbeta nära mig som din närmaste chef med uppdrag som ibland behöver prioriteras. Du kommer vara en viktig del i vår arbetsgrupp som består av cirka 20 jourhandläggare. Du har en god pedagogisk förmåga, är både serviceinriktad och relationsskapande och som bidrar till en god arbetsmiljö.
Din erfarenhet och kompetens
Du har goda kunskaper av systemen Medvind och LISA. Du ska kunna arbeta självständigt i dessa system samt i alla andra delar som ingår i uppdraget som personalsamordnare.
Vi söker dig som har:
- Gymnasieutbildning.
- Dokumenterad erfarenhet av samordnings- och bemanningsarbete i Medvind och LISA.
- Dokumenterad erfarenhet av schemaläggning inom dygnet runt-verksamhet.
- Goda kunskaper i arbetstidslagen och allmänna bestämmelser.
- Goda kunskaper i MS Office, speciellt i excel.
- Goda kunskaper i svenska språket och god förmåga att utrycka dig både muntligt och skriftlig.
Vi hoppas att vi har fångat ditt intresse, varmt välkommen med din ansökan!
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.
Kontaktpersoner på detta företaget
Rekryterande chef är Sofie Skogaby
19/1-13/2 kontakta Lena Granath 08-508 36 229
Mats Holmström/HR-Konsult
08-508 11 735
Sofie Skogaby/alternativ kontaktperson
08-508 406 93
Annelie Svensson/avdelningschef
annelie.svensson@stockholm.se