OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vansbro kommun med ca 6 800 invånare är den lilla kommunen med det stora innehållet. Här finns en bred arbetsmarknad, en bra skola, ett stort och varierande föreningsliv.
Här finns en närhet och en enkelhet som ger livskvalitet. Vansbro är ett namn som förknippas med Vansbrosimningen och en rad olika kulturarrangemang.
Verksamhetsstöd Personal är en stödfunktion med uppgifter som spänner över hela förvaltningen. Vi består av 5 medarbetare med olika professioner så som Personalchef, Personalsekreterare, löneadministratörer mfl som alla arbetar stödjande mot förvaltningens chefer och medarbetare.
Vi behöver nu anställa en persoanlsekreterare då en av våra anställda väljer att sluta hos oss.
ARBETSUPPGIFTER
Som Personalsekreterare i Vansbro kommun arbetar du med alla de frågor som rör personalarbetet i en kommun.
Det handlar bland annat om, operativt personalarbete, avtalstolkningar, löneöversyn, förhandlingar, rehabiliteringsstöd till cheferna mm mm
I arbetet ingår även att ta fram och förse chefer och ledning med de statistikunderlag som behövs för att kunna hantera personalfrågor på ett korrekt sätt.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att stödja verksamhetschefer och enhetschefer i olika frågor kring personaladministrativt arbete.
KVALIFIKATIONER
Du ska ha relevant utbildning, ex personalvetare alternativt annan utbildning som vi bedömer som likvärdig.
Som Personalsekreterare i Vansbro kommun erbjuds Du ett arbete med hög självständighet.
Du tycker om att ta ett stort eget ansvar, är ordningsam och trivs med att ha kontakt med såväl chefer som medarbetare.
Du bör ha flerårig erfarenhet från liknande arbetsuppgifter då detta arbete ställer stora krav på att du kan arbeta självständigt och ta egna beslut.
Erfarenhet från det personaladministartiva systemet Heroma är meriterande.