OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Personalsekreterare 1,0 till personalenheten, Hagfors kommun Personalenheten ingår i kommunens stabsfunktion, och ansvarar för att kommunen har en gemensam personal- och lönepolitik.En viktig del i detta ansvarsområde är att ge kommunens arbetsgivarföreträdare stöd i arbetsgivarrollen.Tolkning och tillämpning av lag och avtal, fackliga förhandlingar. Arbetsuppgifter: Du kommer att medverka vid och handlägga övertalighetsärenden, informations- och förhandlingsärenden enligt MBL samt framställa underlag till omplaceringsutredningar.Tillsammans med personalchefen tolkar Du lagar och avtal och bevakar att dessa följs.Du kommer att utarbeta och uppdatera riktlinjer och policys, ta fram statistik samt ombesörja övrigt förekommande personaladministrativa ärenden. Kvalifikationer: För tjänsten krävs att Du har en högskoleutbildning inom PA-området.Det är även viktigt att Du har erfarenhet och kunskap av att använda dator som arbetsredskap.Tidigare erfarenhet av personal- och löneadministration är meriterande. Vi förutsätter att Du som söker tjänsten är en noggrann administratör med ett strukturerat arbetssätt och att Du har en god organisationsförmåga.Samtidigt är det viktigt att Du är prestigelös, serviceinriktad och har lätt för att arbeta självständigt. Anställningsvillkor: Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse. senast 2008-12-05 till Hagfors kommun, Personalenheten, 683 80 HAGFORS.