Personalsekreterare

Arbetsbeskrivning

Du kommer att ingå i kommunens centrala personalteam bestående av personalchef/strateg, personalkonsulent, förhandlingssekreterare, personalsekreterare och assistent.Personalteamet har som uppgift att stödja chefer och medarbetare i olika personalärenden.Du kommer främst att arbeta med barn- och skolförvaltningen.Personalsekreterarens uppgift är att Erbjuda professionellt stöd till verksamheten inom områdena arbetsrätt, arbetsmiljö och kompetensutveckling Samordna förvaltningens personalplanering och arbetsmiljöfrågor Stödja och coacha vid rekrytering, avveckling samt lag och avtalsfrågor Biträda vid fackliga förhandlingar Tillsammans med de övriga i personalteamet även arbeta med utvecklingen av kommunens övergripande personalarbete.Dina kvalifikationer Högskoleutbildning med PA-inriktning eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig Erfarenhet av kvalificerat personalarbete, gärna från offentlig sektor Kan arbeta självständigt och initiativrikt Duktig på att skapa förtroende och har lätt för att samarbeta Har god PC-vana och lätt att uttrycka dig i tal och skrift Vi strävar efter en jämn könsfördelning och kommer att ta hänsyn till det i rekryteringsarbetet.Ref nr: 1001/06 Anställningstid: Snarast t o m 2006-08-31, eventuell möjlighet till tillsvidareanställning.Heltid.

Kontaktpersoner på detta företaget

Per-Henrik Larsson
0523-61 33 27
Maria Hemlin personalchef
0523-61 32 37
Magnus Andersson
0523- 61 31 29
Jeanette Thorell
08-606 70 00
Ingeborg Granlund
08-606 50 46

Sammanfattning

Besöksadress

Kungsgatan 44
None

Postadress

Kungsgatan 44
Lysekil, 45380

Liknande jobb


20 augusti 2010

Säkerhetsarkitekt

21 augusti 2010

Specialist Applikationssäkerhet

21 augusti 2010

23 augusti 2010