OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kommunkansliet
söker
2 personalsekreterare
Personalavdelningen ingår i ett samlat kommunkansli och har till uppgift att på olika sätt utifrån ett övergripande perspektiv stödja organisationen för att uppnå en bra verksamhet.
Arbetsuppgifter:
Du kommer att svara för arbetsuppgifter inom hela PA-området. Det innebär att du kommer att stödja processer som förebygger ohälsa, minska sjukfrånvaron och övrigt bidra till att förbättra kommunens arbetsmiljö. Medverka vid framtagande av olika personpolitiska dokument samt att bistå verksamheterna med förhandling och tolkning av de regelverk som gäller inom personalområdet.
Kravprofil
- Högskoleutbildning med PA-inriktning
- Erfarenhet från arbetsområdet
- Förmåga att arbeta i grupp men också ta eget ansvar
- Goda IT-kunskaper
- God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift
Vi kommer att lägga stor vikt vid den personliga lämpligheten och förmågan att lösa olika uppgifter på ett förtroendefullt sätt.