OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Personalsekreterare
Kommunledningskontorets personalenhet söker en ersättare för vår personalsekreterare som ska prova annat arbete inom kommunen.
Personalenheten arbetar med kommunövergripande personalstrategiska frågor, friskvård och rehabilitering samt löne- och pensionsfrågor.
Som personalsekreterare arbetar du direkt under personalchefen. Du arbetar både strategiskt och operativt utifrån en konsultativ roll.
Arbetet innebär såväl strategiska uppgifter som traditionellt
personalarbete inom områdena:
- arbetsmiljö
- arbetsrätt och avtalstolkning
- information och utbildning inom kompetensområdet
- jämställdhet med mångfald
- lönebildningsprocess
- strategisk personalpolitik
- utredningar och analyser
Vi vill att Du
- har akademisk examen med inriktning mot personal- och arbetslivsfrågor eller annan kompetens som arbetsgivaren bedömer likvärdig
- har några års erfarenhet av kvalificerat personalarbete
- arbetar på ett konsultativt sätt och har lätt för att samarbeta och
skapa förtroende
- kan arbeta självständigt, vara flexibel och initiativrik
- har viss förhandlingsvana
- kan driva strategiska frågor och arbeta målinriktat
Tillträde: Snarast eller enligt överenskommelse