Personalsekreterare

Arbetsbeskrivning

Personalsekreterare
Kommunledningskontorets personalenhet söker en ersättare för vår personalsekreterare som ska prova annat arbete inom kommunen.

Personalenheten arbetar med kommunövergripande personalstrategiska frågor, friskvård och rehabilitering samt löne- och pensionsfrågor.

Som personalsekreterare arbetar du direkt under personalchefen. Du arbetar både strategiskt och operativt utifrån en konsultativ roll.

Arbetet innebär såväl strategiska uppgifter som traditionellt
personalarbete inom områdena:
- arbetsmiljö
- arbetsrätt och avtalstolkning
- information och utbildning inom kompetensområdet
- jämställdhet med mångfald
- lönebildningsprocess
- strategisk personalpolitik
- utredningar och analyser

Vi vill att Du
- har akademisk examen med inriktning mot personal- och arbetslivsfrågor eller annan kompetens som arbetsgivaren bedömer likvärdig
- har några års erfarenhet av kvalificerat personalarbete
- arbetar på ett konsultativt sätt och har lätt för att samarbeta och
skapa förtroende
- kan arbeta självständigt, vara flexibel och initiativrik
- har viss förhandlingsvana
- kan driva strategiska frågor och arbeta målinriktat

Tillträde: Snarast eller enligt överenskommelse

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kommunkansliet
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 9 januari 2008
  • Ansök senast: 27 januari 2008

Liknande jobb


3 januari 2025

Bemanningsplanerare till SiS

Bemanningsplanerare till SiS

2 januari 2025

31 december 2024