Personalsekreterare

Arbetsbeskrivning

Personalsekreterare

till Kulturförvaltningen. Sista ansökningsdag: 2016-05-01.
(Ref nr 22:2016:3)

Borås är en kulturstad i ständig utveckling. Kulturförvaltningen består av Borås Stadsbibliotek, Borås Konstmuseum och Borås Stadsteater som ligger i Kulturhuset samt Kulturskolan, Borås Museum i Ramnaparken, Textilmuseet i Textile Fashion Center och Borås Stadsarkiv.

Kulturförvaltningen bedriver, utöver kulturinstitutionernas verksamhet, även offentlig programverksamhet som vänder sig till såväl vuxna som unga och barn, fördelar bidrag till kulturföreningar och kulturarrangemang, delar ut kulturstipendier samt hanterar frågor kring konstnärlig utsmyckning och kulturarv. Kulturförvaltningen ansvarar också för filmverksamheten i Bio Röda Kvarn.

Tjänsten är placerad på Kulturkontoret som utför både administrativ och producerande verksamhet. Vi stöttar upp, kompletterar och samlar kulturinstitutionerna i arbetet med att skapa bredd, valfrihet och mångfald i kulturlivet. Här arbetar nämndsekreterare, controller, IT-ansvarig, ekonomi- och löneadministratörer, personalsekreterare, biografmaskinist och kultursekreterare för hela kulturförvaltningens räkning.

Anställningsvillkor: Tjänsten är en allmän visstidsanställning på 100 procent av heltid t.o.m. 2016-12-31. Tillträde 2016-06-01.


Kulturförvaltningen söker personalsekreterare

Arbetsuppgifter: Som personalsekreterare stöder du chefer i förvaltningen på alla nivåer. Utifrån din HR-kompetens tillför du nya perspektiv som bidrar till att utveckla verksamheten.

Du arbetar med såväl stöd till verksamheten som utveckling och uppföljning. Du är inriktad mot ett av förvaltningens verksamhetsområden och deltar i samverkansgrupp för området. Du kommer även arbeta förvaltningsövergripande med vissa processer såsom samverkan, rekrytering, rehabilitering och hälsa.

Som stöd i ditt arbete har du stadens gemensamma HR-processer, nätverk för personalfrågor och en kollega på Kulturförvaltningen. Vi stöttar varandra med våra olika kompetenser och hjälps åt för att utjämna arbetstoppar och tillsammans skapa bästa nytta för förvaltningens verksamheter.

Kvalifikationer: Du har minst 3 års relevant högskoleutbildning och minst 3 års erfarenhet av att arbeta konsultativt med ett brett HR-perspektiv.

Du har goda arbetsrättsliga kunskaper som grund för arbetsrättsliga och personalpolitiska överväganden. Du är en god kommunikatör och har förmåga att skapa förtroendefulla relationer och bidrar till förståelse och lösningar genom en god dialog.

Vi vill att du har erfarenhet av att arbeta med individuella personalärenden och facklig samverkan.

Upplysningar lämnas av personalsekreterare Gunilla Hellén, tfn. 033-35 76 37. Du når fackliga företrädare genom växeln, tfn 033-35 70 00.

Välkommen med din ansökan senast 2016-05-01

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Borås Stad 1490
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Enligt önskemål
  • Visstidsanställning 2016-06-01 till 2016-12-31
  • Publicerat: 12 april 2016

Besöksadress

Se vår hemsida www.boras.se
None

Postadress

Stadsdelsförvaltningen Öster
1490, 50180

Liknande jobb


HR-konsult

HR-konsult

28 november 2024

28 november 2024

HR-konsult, vikariat

HR-konsult, vikariat

15 november 2024