OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker Dig som vill arbeta hos oss som personalsekreterare då en av våra medarbetare kommer att vara föräldraledig. Du kommer att ingå i kommunens centrala personalteam bestående av personalstrateg, förhandlingssekreterare, personalkonsulenter och personalsekreterare. Personalteamet har som uppgift att ge råd och stöd till chefer och medarbetare i olika personal- och lönefrågor gentemot kommunens sju förvaltningar. Arbetsuppgifter Du kommer att arbeta både operativt och strategiskt inom personalområdet. Du kommer främst att arbeta gentemot chefer inom kultur-, utbildning- och fritidsförvaltningen, kommunstyrelseförvaltningen samt Ådalens gymnasieskolor med samtliga förekommande personalfrågor. Detta kan röra sig om rekrytering, arbetsrätt, förhandlingar, lönesättning, arbetsmiljö och rehabilitering. Arbeta fram rutiner/riktlinjer och information i personalfrågor. Du arbetar också övergripande med utvecklings- och förändringsarbete inom personalområdet. Kvalifikationer Högskoleutbildning inom personalområdet eller annan utbildning och erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du bör ha god kännedom om gällande lagstiftning inom personalområdet. Erfarenhet av kvalificerat personalarbete, gärna från offentlig sektor. Vi förutsätter att du är van att arbeta med olika typer av IT-stöd. Du är serviceinriktad, lyhörd och ansvarstagande. Du kan arbeta både självständigt och i team och har god förmåga att ta egna initiativ, lätt för att kommunicera både muntligt och skriftligt.
Kontaktpersoner på detta företaget
Per-Henrik Larsson
0523-61 33 27
Maria Hemlin personalchef
0523-61 32 37
Magnus Andersson
0523- 61 31 29
Jeanette Thorell
08-606 70 00
Ingeborg Granlund
08-606 50 46