OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kommunkontoret, Personal- och löneenheten söker
Personalsekreterare
Vid Lindesbergs kommun kommer många anställda att gå i pension inom de närmaste åren.
Det innebär möjligheter till karriärutveckling för både de som nyanställs och de som redan är anställda. Målet är att få bra arbetsplatser där både äldre och yngre utvecklar varandra.
Kommunkontoret är en av kommunens sju förvaltningar och där personal- och löneenheten ingår. Personal- och löneenheten består av nio personer som alla arbetar i kommunhuset som är beläget i centrala Lindesberg.
Arbetsuppgifter
Personalfrågorna är i huvudsak delegerade till förvaltningarnas chefer. Enhetens viktigaste roll är därför att svara för kvalificerat stöd till, samt upprätthålla och utveckla kvalitet i personalarbetet inom organisationen.
I rollen som personalsekreterare fungerar du som stöd och rådgivare till chefer inom ett brett område såsom lag- och avtal, lön, rekrytering, arbetsmiljö och personalstatistik. Arbetsuppgifterna varierar mellan det dagliga och det mer långsiktiga.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har akademisk utbildning inom PA-området. Önskvärt är om du har erfarenhet av arbete inom området, gärna inom kommunal verksamhet. Du har initiativkraft, är självgående och utåtriktad, har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift samt har siffersinne och är analytisk. Samarbetsförmåga och förmåga att skapa bra relationer är en förutsättning för rollen.
Körkort B är önskvärt
Kontaktpersoner på detta företaget
Rektor Per Sundelius
0581-813 56
Rektor Margarita Fernandez
0581-814 04
Rektor Lars Speziali
0581-812 84
Rektor Jimmy Fagrell
070-272 07 89
Rektor Karin Johansson
0581-813 42
Rektor Eva Boström
0581-813 91
Rektor Per Wernborg
0581-813 17
Förvaltningschef Kaj Söder
0581-811 86
Rektor Johan Ringaby
0581-815 42
Rektor Michael Tybell
070-544 43 53