OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Socialförvaltningen bedriver verksamhet för funktionshindrade, individ- och familjeomsorg och kommunens arbetsmarknadsfrågor. Förvaltningen har en budget på runt 400 mkr. Socialförvaltningens verksamhetsdrivande avdelningar befinner sig ett intensivt utvecklingsskede. Extern och intern samverkan, översyn av metoder och arbetssätt, ökad volym inom LSS-verksamheten och kvalitetsutveckling är frågor som står i fokus. Förvaltningen organiseras i fem avdelningar: stöd för funktionshindrade, boende för funktionshindrade, individ- och familjeomsorg, arbetsmarknadsavdelning och administration. ARBETSUPPGIFTER Administrativa avdelningen ansvarar för ekonomi- och personaladministration, nämndadministration, IT-frågor, socialregister, reception, administrativ utveckling och annat administrativt stöd till ledning och verksamheter. Administrativa avdelningen har 20 medarbetare. Du kommer som personalsekreterare att vara chefernas stöd och bollplank i personalfrågor såsom lag- och avtalsfrågor, arbetsmiljö, rehabilitering, lönerevision och arbetsrätt. Personalsekreteraren är en nyckelperson i arbetet med personalstrategiska frågor i socialförvaltningen. Du arbetar i nära samverkan med budgetansvariga chefer och andra personalsekreterare i kommunen. Vi erbjuder dig * självständiga och utvecklande arbetsuppgifter * en organisation som präglas av engagemang och kunskap KVALIFIKATIONER Vi söker dig som * har en högskoleutbildning med inriktning mot PA-frågor * har en bred arbetslivserfarenhet inom personalområdet * är öppen, serviceinriktad och har förmåga att arbeta konsultativt * kan arbeta flexibelt och självständigt * har lätt för att samverka och kommunicera Det är en fördel om du har kunskap och erfarenhet av kommunala avtal.