OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
ARBETSUPPGIFTER Arbetsmarknads- och socialförvaltningens personalenhet söker en personalsekreterare. Förvaltningen har ca 500 anställda varav 25 är chefer. Du ska vara ett konsultativt stöd till cheferna i förvaltningen inom personalområdet. Det kan innebära att du deltar i rekryteringsarbete, rehabiliteringsarbete, etc. vid behov. Du kommer också att få arbeta med övergripande frågeställningar som berör hela förvaltningen bl a inom arbetsmiljö, mångfald, arbetsrätt, personalförsörjning och ledarskapsutveckling. Att ta fram, bearbeta och analysera statistik ur vårt personaladministrativa system samt att informera och utbilda både medarbetare och chefer inom personalområdet är ytterligare arbetsuppgifter som du kommer att utföra. Arbetet är självständigt och kräver god förmåga att driva, utveckla, prioritera och organisera arbetsuppgifter inom personalområdet. KVALIFIKATIONER Högskoleexamen inom PA-området (120-160p). Flerårigt arbete som personalsekreterare/handläggare. Erfarenhet av - Arbetsmiljöarbete och mångfaldsfrågor - Förmånsavtal/arbetsrätt - Utåtriktat arbete med ett konsultativt arbetssätt - Utbildning/information - Personaladministrativa system Du ska ha lätt för att ta och få kontakt, därmed också skapa tillit och ett bra samarbetsklimat. Du ska vara serviceinriktad. Kunna formulera dig i tal och skrift.