Personalsekreterare

Arbetsbeskrivning

Mölndals stad är under stark tillväxt med 60 000 invånare och är den tredje största kommunen i Västra Götalandsregionen. Mölndal är en stad med dynamiskt näringsliv, intressant historia och naturskön miljö. Inom stadens många olika ansvarsområden arbetar drygt 4 900 personer. Vårt övergripande gemensamma mål är att ge service av hög kvalitet. Mer information finner du på vår hemsida. ARBETSUPPGIFTER Vård och omsorgs stab söker en personalsekreterare. Du kommer att arbeta tillsammans med övriga personalenheten som består av tre personalsekreterare, hälso- och kvalitetsutvecklare samt företrädare för förvaltningens gemensamma vikariepool. Tjänsten är ett vikariat på ca ett år för en föräldraledig personalsekreterare. Eventuellt finns därefter möjlighet till förlängning. Som personalsekreterare skall du vara internkonsult och stödja förvaltningens chefer i deras personalarbete. Några viktiga arbetsområden är arbetsrätt, förhandlingar och rehabiliteringsfrågor men du kommer också att arbeta i projekt, hålla utbildningar samt ingå i nätverk såväl lokalt som regionalt. Förutom att vara ett operativt stöd kommer du att arbeta med specialistområdet strategisk personalförsörjning. KVALIFIKATIONER Du skall ha högskoleutbildning från programmet för personal- och arbetslivsfrågor samt erfarenhet av kvalificerat personalarbete. Du bör ha god samarbetsförmåga, vara flexibel och trivas både att arbeta självständigt och i team. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Sammanfattning

Liknande jobb


HR-specialist

23 augusti 2024

HR-specialist

8 maj 2024

HR-specialist

29 november 2023

Samordnare till Sommarsol särskilt boende

Samordnare till Sommarsol särskilt boende

23 november 2023