Personalsekreterare

Arbetsbeskrivning

Vi söker dig som brinner för rekrytering och som tillsammans med oss vill vara med och utveckla och kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess.Arbetsuppgifterna innebär bland annat att du ansvarar för planering och utförande av våra rekryteringar.Du kommer att arbeta med hela rekryteringsprocessen såsom behovsanalys, kravprofil annonsutformande, planering samt genomföra intervjuer.I arbetsuppgifterna ingår också personalplanering av övertalighet, nyplacering på grund av rehabilitering, ökad sysselsättningsgrad etc.Vi söker dig som har universitets- eller högskoleutbildning med personalvetenskaplig inriktning.Du har erfarenhet av rekrytering och är bekväm med arbetsrättsliga lagar och avtal inom personalområdet.Erfarenhet av offentlig förvaltning ser vi som meriterande.Du har en god pedagogisk förmåga och har lätt för att skapa förtroende samt uttrycker dig väl i tal och skrift. Vi erbjuder dig ett spännande arbete där du med din erfarenhet och kompetens bidrar till att utveckla personalkontoret i Arboga kommun.Organisatoriskt kommer du att till höra personalkontoret som arbetar centralt med personalfrågor på ett övergripande sätt i kommunen.

Sammanfattning

Postadress

Smedjegatan 5
Arboga, 73221

Liknande jobb


HR-specialist

23 augusti 2024

HR-specialist

8 maj 2024

HR-specialist

29 november 2023

Samordnare till Sommarsol särskilt boende

Samordnare till Sommarsol särskilt boende

23 november 2023