OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsplats och arbetsuppgifter Personalenheten arbetar konsultativt och stödjande gentemot organisationens olika verksamheter med strategiska frågor inom hela personalområdet. Vi består idag av en personalchef, två personalsekreterare, en rehabiliteringssamordnare samt en personalassistent. Ett utvecklingsarbete inom kommunledningen innebär att kommunens löneenhet samt en personalekonom med stor sannolikhet kommer att integreras i personalenheten framöver. Tjänsten som personalsekreterare innebär att du arbetar i ett team som tillsammans ger organisationens chefer det stöd de behöver för att genomföra kommunens uppdrag på ett effektivt sätt med bra kvalitet. Du arbetar inom hela personalområdet men med extra fokus på kompetensutvecklingsarbete, arbetsmiljöarbete samt arbetsrätt. Kvalifikationer Du har högskoleutbildning med inriktning PA eller motsvarande. Du har jobbat några år med kvalificerat personalarbete, gärna inom offentlig verksamhet. Ditt förhållningssätt är konsultativt och du har förmågan att möta alla typer av människor på ett professionellt sätt. Du är förtroendeingivande och tydlig i ditt arbete. Då personalarbetet idag i många delar är IT-baserat så är det ett krav att du har god datorvana och lätt kan tillgodogöra dig nya IT-verktyg. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. I Svedala kommun ser vi mångfald som en tillgång och ser gärna sökande med olika bakgrund. Tjänsten tillsätts under förutsättning att erforderliga beslut fattas.