OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Lysekil har ett naturskönt läge vid Gullmarsfjorden på västkusten. Kommunen, med ca 15 000 invånare, har ett väl utvecklat näringsliv, god kommunal service samt fantastiska rekreationsmöjligheter.
Personalenheten i Lysekils kommun söker en personalsekreterare som kan bidra till att utveckla en uppskattad personalpolitik i Lysekils kommun. Du ingår som en av nyckelpersonerna i personalenheten, vars uppgift är att leda, utveckla och samordna koncernen inom områden som är övergripande och gemensamma. Du är placerad på personalenheten och är direkt underställd personalchefen.
Arbetsuppgifter
Kompetensförsörjning, gemensamma rekryteringsfrågor, medarbetarutveckling, generationsväxling.
Utvecklingen av samverkan på samtliga nivåer.
Implementering och uppföljning styrdokument.
Medverka i utveckling samt uppföljning av kommunens personalpolitiska program.
Medverka i rehabiliteringsprocessen.
Svarar för genomförande av livsstilskurser.
Kvalifikationer
Du har högskoleutbildning med personalinriktning och erfarenhet av kvalificerat arbete inom PA-området, meriterande med erfarenhet inom skolområdet.
Du har erfarenhet från processledning, implementering och förankring.
Ditt arbetssätt kännetecknas av nytänkande och kreativitet, tydlighet, uthållighet och förmåga att stimulera till initiativ och lärande.
Du uttrycker dig väl i tal och skrift och är bekväm i kontakterna med massmedia.
Vi sätter stor vikt vid personlig lämplighet.
Vi erbjuder dig ett omväxlande och stimulerande arbete i en kommun med hög livskvalitet och ett spännande förändringsarbete.
Välkommen med Din ansökan !