OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Sunne i Värmland är platsen där modet växer, livet är enkelt och allting är möjligt. Här finns ett rikt föreningsliv där du kan utöva dina intressen. På fem minuter tar du dig mellan spabesöket, shoppingen, skogspromenaden, teatern, badet, golfrundan, skidåkningen eller vad du nu väljer. Kommunen är känd för sina många arrangemang, sin berättartradition och ett varierat näringsliv med små och medelstora företag. Välkommen! Läs mer om Sunne på sunne.se
Beskrivning
I Sunne är det nära mellan människor och vi värdesätter och välkomnar varandras olikheter.
Sunne kommun strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare som präglas av jämställdhet och mångfald, där medarbetare har möjlighet att utvecklas och där olikheter värdesätts och välkomnas. Vill du vara med och bidra till att Sunne ska vara platsen där modet växer, livet är enkelt och allting är möjligt?
Hos oss blir du del av personalenheten som består av personalchef, hälsokonsulent, personalstrateg, fyra personalsekreterare.
Arbetsuppgifter
Rollen är en kombinerad systemförvaltare och personalsekreterare.
I rollen som systemförvaltare är dina ansvarsområden HR-systemen Time Care pool, Time Care Multi Access och WinLas. Du kommer att arbeta med uppdateringar, integration med andra system, bearbetningar/körningar och förvaltning av systemen. En viktig del i arbetet är att supporta verksamheterna och dess chefer, planera och genomföra utbildningar, samarbete med systemförvaltare för lön och bemanningsenheter.
Som personalsekreterare kommer du att arbeta med alla moment kopplat till löneprocessen så som förarbete, löneberedning, utbetalning, efterkontroller och rapportering. Du arbetar också med personaladministration så som anställningsavtal, förmåner, utbildning till chefer och medarbetare inom löneområdet och våra HR-system. Du behöver hålla dig uppdaterad inom rådande kollektivavtal, lagar och regler inom löneområdet samt arbetsrättslig lagstiftning.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har eftergymnasial YH-utbildning inom löneadministration eller högskoleutbildning inom personalvetenskap alternativt annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Du har några års erfarenhet av kvalificerat löne- och personaladministrativt arbete och goda kunskaper inom arbetsrätt.
Du har ett intresse för systemförvaltning, är en van dator- och systemanvändare och är väl förtrogen med Officepaketet. Arbetet kommer att utföras i Visma Personec, WinLas och Time Care, så erfarenhet av dessa system är önskvärt men inget krav.
Det är viktigt att du är serviceinriktad, ansvarstagande, strukturerad och du kan jobba med flera parallella uppgifter samtidigt. Du är utvecklingsorienterad och vill finna nya effektivare sätt att lösa arbetsuppgifter. Du är mån om att skapa och bibehålla goda relationer och har lätt för att samarbeta med andra.
Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet.
Sunne kommun tar emot ansökningar via länken i annonsen och meddelande om tjänsten ges via din inloggning i systemet. Vi undanber oss vänligt men bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Anna Engström, ekonomichef
0565-16025, 070-2902950
Cathrine Larsson, verksamhetschef
0565-162 54
Anna Engström, ekonomichef
0565-160 25, 070-255 70 29
Gunilla Nyström, Enhetschef Kommunkansliet
0565-160 06
Berit Westergren, Kommunchef
0565-160 26
Mikael Nilsson, IT-pedagog
0565-15777