OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Personalsekreterare till personalkontoret.Tjänsten som personalsekreterare är direkt underställd personalchefen och ska fungera som ett kvalificerat PA-stöd till såväl kommunledning som övriga chefer och arbetsledare.Tjänsten förutsätter stor drivkraft, initiativ- och samarbetsförmåga samt intresse för förändrings- och förbättringsarbete.Du har därför en högskoleutbildning med inriktning mot personalfrågor och gärna tidigare erfarenhet från personalarbete.Arbetsrättslig kompetens är särskilt meriterande.Goda IT-kunskaper är också en förutsättning då IT är ett viktigt verktyg i personalarbetet. Övriga krav för tjänsten är också att du - kan ta stort eget ansvar och har förmåga att arbeta självständigt - har god samarbetsförmåga - kan uttrycka dig muntligt och skriftligt - har körkort .Huvudsakliga arbetsuppgifter: - Biträda personalchefen med samtliga inom PA-området förekommande frågor - Särskilt ansvar för ledar- och kompetensutvecklings- och arbetsmiljöfrågor - Upprätta policydokument och initiera information och aktiviteter kring dessa - PA-konsult gentemot kommunstyrelsens förvaltningar i bl a rekryterings-, anställnings-, lönesättnings-, övertalighets-, rehabiliterings- och anpassningsärenden - Tolkning av lagar och avtal inom arbetsrätten Hultsfreds kommun vill utvecklas i rollen som en attraktiv arbetsgivare för att motivera sina anställda och skapa förutsättningar att rekrytera för framtiden.Tjänsten som personalsekreterare är en nyckelfunktion i detta arbete. Låter detta intressant? Din skriftliga ansökan vill vi ha till: Hultsfreds kommun, Personalkontoret, Box 500, 577 26 Hultsfred, senast fredagen den 15 september. Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Enhetschef Madeleine Mellström
0499-178 65