OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Serviceförvaltningen, Administrativt Centrum Personalfunktionen Administrativt centrum är ett område inom Serviceförvaltningen i Västra Götalandsregionen.Administrativt Centrum består av ett antal enheter vilka har till uppgift att ge administrativ service inom områdena ekonomi, personal, sjukresor, diarium, tryckeri, telefonväxel, vaktmästeri m.m.Framförallt ges service till de verksamheter som är knutna till de sex Regionens Hus men även andra förvaltningar inom regionen.[ En enhet inom Administrativt centrum är Personalfunktionen.Personalfunktionen ansvarar för personalfrågor och ger råd och stöd till verksamheten.Personalfunktionen har cirka 25 anställda på orterna Göteborg, Mariestad och Vänersborg.Idag är vi både anslags- som intäktsfinansierade.Arbetsuppgifter Som personalsekreterare arbetar du som internkonsult med att ge råd och stöd i personalfrågor till chefer inom olika verksamheter.Du kommer att arbeta brett inom personalområdet bland annat med frågor som rör lagar och avtal, personalförsörjning, rehabilitering samt andra förekommande personaladministrativa arbetsuppgifter Kvalifikationer Vi söker dig som har adekvat högskoleutbildning eller motsvarande samt några års erfarenhet av personaladministrativt arbete.Arbetet kräver hög servicekänsla och hög grad av självständighet.Arbetet är konsultativt och förutsätter att du har lätt för att samarbeta.Du bör vara van IT-användare.Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.