Personalsekreterare, Socialförvaltningen

Arbetsbeskrivning

ARBETSUPPGIFTER Du har ett övergripande ansvar inom socialförvaltningens PA-område med allt från arbetsrättsliga frågor, rekrytering, arbetsmiljö- och rehabiliteringsfrågor, förhandlingar och samverkan, kompetensutveckling, personalsociala ärenden, organisationsutveckling, lönerevision, statistik samt övriga förekommande personalrelaterade uppgifter. I tjänsten ingår också en konsulativ roll till arbetsledare. Arbetet innebär vidare att medverka i informations- och utbildningsaktiviteter inom kompetensområdet. Viktiga områden är också att utveckla och stödja processer inom vardagens ledar- och medarbetarskap. Du kommer också att medverka i förvaltningens förhandlingsarbete samt vara förvaltningens sakkunnige i kollektivavtals- och tvisteförhandlingar. Som personalsekreterare är du direkt underställd socialchefen samt ingår i ledningsgruppen. KVALIFIKATIONER Du har högskoleutbildning med inriktning mot personal-, arbetslivsfrågor eller annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har ett antal års erfarenhet av kvalificerat personalarbete. Du bör ha förhandlingsvana och mer än grundläggande kunskaper i arbetsrätt som du också kan omsätta i praktiskt arbete. Du har förmåga och intresse av att arbeta med utveckling av personalstrategiska frågor och känner dig bekväm och engagerad i rollen att företräda arbetsgivaren. Du måste vara van att arbeta självständigt och ta eget ansvar inom arbetsområdet.

Sammanfattning

Liknande jobb


HR-specialist

23 augusti 2024

HR-specialist

8 maj 2024

HR-specialist

29 november 2023

Samordnare till Sommarsol särskilt boende

Samordnare till Sommarsol särskilt boende

23 november 2023