Personalsekreterare till KS ledningkontor

Arbetsbeskrivning

ARBETS- OCH ARBETSPLATSUPPGIFTER Personalsekreterare till Kommunstyrelsens ledningskontor. Som personalsekreterare kommer du att arbeta nära personalchefen och en viktig uppgift är att vara ett administrativt stöd åt denne. Andra arbetsuppgifter i din roll är att driva lönekartläggning, administrativt arbete i PS-förhandling, utveckla och uppdatera personalhandboken på intranätet samt föra protokoll. Du kommer att ingå i kommunens PA-grupp. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har relevant högskoleexamen med inriktning mot arbetslivs- och personalfrågor. Du bör ha några års erfarenhet av personalarbete, gärna från offentlig verksamhet. En förutsättning är att du har intresse för administrativa frågor och har datavana. Meriterande är tidigare kunskaper gällande löneöversyn. Personliga egenskaper För att fungera väl som personalsekreterare hos oss bör du: - ha ett konsultativt förhållningssätt och ha lätt för att samarbeta - kunna arbeta självständigt och initiativrikt - ha god kommunikativ förmåga samt kunna uttrycka dig väl i tal och skrift.

Kontaktpersoner på detta företaget

Förskolechef Lotta Jern
0586-610 80
Lärarförbundet, Märith Andersson
0586-620 31
Rektor Elisabet Nielsen
0586-617 60
Områdeschef Maria Malmsten
0586-614 09

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Karlskoga kommun
  • 1 plats
  • Heltid/Deltid
  • Publicerat: 22 mars 2007
  • Ansök senast: 9 april 2007

Besöksadress

1 Kommunstyrelsen 69183 Karlskoga
None

Postadress

None
., .

Liknande jobb


20 augusti 2010

Säkerhetsarkitekt

21 augusti 2010

Specialist Applikationssäkerhet

21 augusti 2010

23 augusti 2010