Personalsekreterare vid Hemvårdsförvaltningen

Arbetsbeskrivning

Personalenheten Hemvårdsförvaltningen svarar för äldreomsorgen och är en av de största förvaltningarna inom Halmstads kommun. Förvaltningen är indelad i fyra övergripande verksamhetsområden som vart och ett leds av verksamhetschef och tillsammans har vi drygt 2000 anställda varav de flesta är vård-och omsorgspersonal inom särskilt boende, inom hemtjänsten eller inom hemsjukvården. Personalenheten inom förvaltningen har tillsammans med övrig stab och administration en viktig roll i det utvecklings- och förändringsarbete som pågår inom förvaltningen Arbetsuppgifter Du skall kunna ge kvalificerat stöd och service inom förvaltningen inom hela PA-området såsom arbetsrätt, rehabilitering, personalsociala frågor, systematiskt arbetsmiljöarbete samt utvecklingsarbete inom personalområdet. Att arbeta med omvärldsbevakning och planarbete är återkommande arbetsuppgifter. Du kommer också att delta i olika arbetsgrupper/utredningsarbete efter behov samt kontinuerligt ingå i arbetsgrupp med ekonom och en av verksamhetscheferna. Kvalifikationer Vi söker dig som har högskoleutbildning med inriktning på personal-och organisationsfrågor samt flera års erfarenhet av kvalificerat personalarbete inklusive arbetsrätt. Du skall vara drivande och kunna arbeta självständigt. Du är van IT-användare och har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper som samarbetsförmåga, kommunikations-och organisationsförmåga liksom förmåga att arbeta strukturerat och självständigt. Övriga information Flextid tillämpas och du måste ha körkort.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Halmstad
  • 1 plats
  • Heltid/Deltid
  • Publicerat: 27 december 2007
  • Ansök senast: 18 januari 2008

Postadress

Kristinehedsvägen 1
Halmstad, 30244

Liknande jobb


HR praktikant

HR praktikant

20 november 2024

Rekryteringsadministratör

Rekryteringsadministratör

20 november 2024

Payroll and HR Coordinator

19 november 2024