Personalsekreterare vid Socialförvaltningen

Arbetsbeskrivning

Staben Socialförvaltningen ansvarar för individ- och familjeomsorg samt handikappomsorg. Verksamheten är organiserad i tre avdelningar med sammanlagt ca. 850 anställda. Personalfunktionen som omfattar två tjänster behöver nu rekrytera en ny medarbetare. Arbetsuppgifter Som personalsekreterare arbetar du brett med personalfrågor. I arbetet ingår bland annat att bistå avdelnings-och enhetschefer med kvalificerat personaladministrativt stöd inom områdena arbetsrätt, personalsociala frågor, rekrytering och rehabilitering. Utöver detta aktivt medverka i utvecklingen av förvaltningens strategiska och förebyggande personalarbete. Kvalifikationer Vi söker dig som har högskolekompetens inom PA-området. Praktisk erfarenhet av personalarbete är en nödvändighet. Andra önskvärda förmågor som vi efterfrågar hos sökande är god pedagogisk förmåga, tydlighet samt utpräglad samarbetsförmåga. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Övriga information Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålder- och könsfördelning samt etnisk och kultrell mångfald tillför verksamheten. Från och med 2008-03-31 tillämpar Halmstad kommun rökfri arbetstid

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Halmstad
  • 1 plats
  • Heltid/Deltid
  • Publicerat: 10 september 2008
  • Ansök senast: 3 oktober 2008

Postadress

Kristinehedsvägen 1
Halmstad, 30244

Liknande jobb


HR-specialist

23 augusti 2024

HR-specialist

8 maj 2024

HR-specialist

29 november 2023

Samordnare till Sommarsol särskilt boende

Samordnare till Sommarsol särskilt boende

23 november 2023