OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Staben Socialförvaltningen ansvarar för individ- och familjeomsorg samt handikappomsorg. Verksamheten är organiserad i tre avdelningar med sammanlagt ca. 850 anställda. Personalfunktionen som omfattar två tjänster behöver nu rekrytera en ny medarbetare. Arbetsuppgifter Som personalsekreterare arbetar du brett med personalfrågor. I arbetet ingår bland annat att bistå avdelnings-och enhetschefer med kvalificerat personaladministrativt stöd inom områdena arbetsrätt, personalsociala frågor, rekrytering och rehabilitering. Utöver detta aktivt medverka i utvecklingen av förvaltningens strategiska och förebyggande personalarbete. Kvalifikationer Vi söker dig som har högskolekompetens inom PA-området. Praktisk erfarenhet av personalarbete är en nödvändighet. Andra önskvärda förmågor som vi efterfrågar hos sökande är god pedagogisk förmåga, tydlighet samt utpräglad samarbetsförmåga. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Övriga information Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålder- och könsfördelning samt etnisk och kultrell mångfald tillför verksamheten. Från och med 2008-03-31 tillämpar Halmstad kommun rökfri arbetstid