PERSONALSEKRETERARE/KONSULENT

Arbetsbeskrivning

Personalenheten har ansvar för såväl det strategiska som det praktiska arbetet med personalpolitiska frågor. Vi söker Dig som är intresserad av ett utvecklande arbete med människor såväl enskilt som i grupp som på organisationsnivå. Du skall arbeta övergripande i hela kommunen, praktiskt och operativt och vara en internkonsult till cheferna i personal- och rehabiliteringsfrågor. En viktig arbetsuppgift är arbetet med förebyggande och hälsofrämjande insatser så att sjuktalen hålls nere, samt att medverka till att skapa en attraktiv arbetsgivare så att personal kan rekryteras och behållas. I arbetsuppgifterna ingår även personaladministrativt arbete som t ex utredningar, förhandlingar, protokollskrivning, statistik och enkätundersökningar. Kvalifikationer Du ska ha högskoleutbildning, t ex beteendevetenskaplig och/eller personaladministrativ utbildning eller liknande inriktning som arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten. Erfarenhet av personalarbete, helst inom kommunal förvaltning är meriterande. Du ska vara initiativrik och ha förmåga att starta och driva processer, ha lätt att uttrycka dig i tal och skrift, ha goda datakunskaper samt ett serviceinriktat sätt. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet

Sammanfattning

Liknande jobb


4 november 2024

31 oktober 2024