Personalsekreterare/systemförvaltare

Personalsekreterare/systemförvaltare

Arbetsbeskrivning

Sunne i Värmland är platsen där modet växer, livet är enkelt och allting är möjligt. Här finns ett rikt föreningsliv där du kan utöva dina intressen. På fem minuter tar du dig mellan spabesöket, shoppingen, skogspromenaden, teatern, badet, golfrundan, skidåkningen eller vad du nu väljer. Kommunen är känd för sina många arrangemang, sin berättartradition och ett varierat näringsliv med små och medelstora företag. Välkommen! Läs mer om Sunne på sunne.se




Beskrivning
I Sunne är det nära mellan människor och vi värdesätter och välkomnar varandras olikheter.

Sunne kommun strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare som präglas av jämställdhet och mångfald, där medarbetare har möjlighet att utvecklas och där olikheter värdesätts och välkomnas. Vill du vara med och bidra till att Sunne ska vara platsen där modet växer, livet är enkelt och allting är möjligt?

Hos oss blir du del av personalenheten som består av personalchef, hälsokonsulent, personalstrateg, pensionssekreterare och tre personalsekreterare.

Arbetsuppgifter
Som personalsekreterare kommer du att arbeta med alla moment kopplat till löneprocessen så som förarbete, löneberedning, utbetalning, efterkontroller och rapportering. Du arbetar också med personaladministration så som anställningsavtal, förmåner, statistik samt support, utbildning till chefer och medarbetare inom löneområdet och våra HR-system. Du behöver hålla dig uppdaterad inom rådande kollektivavtal, lagar och regler inom löneområdet samt arbetsrättslig lagstiftning.

Tillsammans med en kollega ansvarar du för systemförvaltning i vårt lönesystem, vilket innebär att upprätthålla avtalsändringar, systemändringar, systemunderhåll, registervård, kvalitetssäkring och utveckla processer i vårt arbete med våra HR-system. Du förser interna och externa intressenter med lönerelaterad statistik och rapportering. Du utför kontroller, bokföring och avstämningar av lönerelaterade konton samt förser notunderlag till årsredovisning med stöd från ekonomi.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har eftergymnasial YH-utbildning inom löneadministration eller motsvarande utbildning alternativt annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Du har några års erfarenhet av kvalificerat löne- och personaladministrativt arbete och kunskaper inom arbetsrätt.
Du har ett intresse för systemförvaltning, är en van dator- och systemanvändare och är väl förtrogen med Officepaketet.

Det är viktigt att du är serviceinriktad, ansvarstagande, strukturerad och du kan jobba med flera parallella uppgifter samtidigt. Du är mån om att skapa och bibehålla goda relationer och har lätt för att samarbeta med andra.

Arbetet kommer att utföras i Visma Personec, WinLAS och Time Care, så erfarenhet av dessa system är önskvärt men inget krav.

Övrigt
Urval kommer att påbörjas under ansökningstiden så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt.

Sunne kommun tar emot ansökningar via länken i annonsen och meddelande om tjänsten ges via din inloggning i systemet. Vi undanber oss vänligt men bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Anna Engström, ekonomichef
0565-16025, 070-2902950
Cathrine Larsson, verksamhetschef
0565-162 54
Anna Engström, ekonomichef
0565-160 25, 070-255 70 29
Gunilla Nyström, Enhetschef Kommunkansliet
0565-160 06
Berit Westergren, Kommunchef
0565-160 26
Mikael Nilsson, IT-pedagog
0565-15777

Sammanfattning

Besöksadress

Kvarngatan 4
None

Postadress

Kvarngatan 4
Sunne, 68680

Liknande jobb


HR-specialist

23 augusti 2024

HR-specialist

8 maj 2024

HR-specialist

29 november 2023

Samordnare till Sommarsol särskilt boende

Samordnare till Sommarsol särskilt boende

23 november 2023