OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Personalspecialist
OMS:2013:65
Omsorgsförvaltningen
Omsorgsförvaltningens verksamhet riktar sig till äldre och personer med funktionsnedsättningar samt till personer med behov av hemsjukvård. Verksamheten är indelad i tre geografiska områden samt stöd- och serviceenheten. I förvaltningen finns också kost- och restaurangenheten, myndighetsenheten, riksgymnasiet och hjälpmedelscentrum i Östra Skåne. I stabsfunktionen finns under förvaltningschefen enheter med inriktning på ekonomi, personal, utveckling samt information och IT. Kommunen har infört fritt val i hemtjänsten.
Arbetsuppgifter
Som personalspecialist kommer du att arbeta konsultativt genom att ge råd och stöd till förvaltningens chefer i frågor som bland annat rör arbetsrätt, arbetsmilljö personalstatistik, rehabilitering, lönesättning, samverkan, personalförsörjning och likabehandling. Du kommer också att ha ett ansvar för att driva och utveckla strategiska och verksamhetsövergripande HR-frågor.
Du har ett nära samarbete med personalchefen och övriga personalspecialister inom förvaltningen. Personalspecialisterna har olika fördjupningsområden som särskilt bevakas och där man ansvarar för att driva det förvaltningsövergripande strategiska utvecklingsarbetet. Arbetet innefattar även kontakter med bland annat försäkringskassan, företagshälsovården, fackliga organisationer etc.
Kvalifikationer
Du har en akademisk examen med PA/HR-inriktning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
Du har erfarenhet av att arbeta med kvalificerat HR-arbete, gärna inom offentlig verksamhet. Du har goda kunskaper i de lagar och avtal som styr arbetsmarknaden och kan förmedla detta på ett tydligt och professionellt sätt. Du har också god datorvana och erfarenhet från arbete i IT-baserat personalsystem.
Arbetet fordrar att du har ett konsultativt förhållningssätt, är drivande och strukturerad och har förmåga att bygga förtroendefulla relationer. Du har en mycket god samarbetsförmåga, samtidigt som du måste kunna driva frågor självständigt. Du ska också ha en god kommunikativ förmåga och kunna uttrycka dig väl både i tal och i skrift. B-körkort är ett krav.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Anställningsvillkor
Tillsvidareanställning, 100%.
Tillträde 2013-09-01 eller efter överenskommelse.
Ange önskad sysselsättningsgrad i din ansökan.
För mer information, ta kontakt med
Personalchef Charles Musonda, 044-13 68 02
Vi undanber oss all form av telefonförsäljning
För facklig information, ta kontakt med
Carina Sickeldal, VISION, 044-13 48 83
Jonas Nilsson, Kommunal, 044-13 48 80
Gunilla Månsson, SACO, 044- 13 27 15, mobiltelefon 0738-53 27 15
Sista ansökningsdatum
2013-07-10
Övrigt
Med hänsyn till medarbetares, kollegors, kunders och brukares hälsa tillämpar Kristianstads kommun rökfri arbetstid.
Är du intresserad
Du söker tjänsten via knappen, Sök tjänst, längst ner i annonsen. Du måste logga in.
Söker du via Arbetsförmedlingen går du in på www.kristianstad.se/jobb eller ansökan via extern webbplats.
Söker du internt måste du ha fyllt i din e-postadress i Heroma Självservice, under Personligt, Namn & Adress.
Behöver du hjälp när du ska lägga upp din ansökan, ta kontakt med handläggare Katerina Jernek, tel 044-13 68 34.
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Marie Ohlander, rektor
0733-13 43 38
Pia Hartman Melander, Förskolechef
0738-858191
Lena Rooth-Norén, enhetschef
044-13 54 24
Veronica Svensson, enhetschef
044-13 57 58
Elsie Sjöö, enhetschef
044-13 55 54
Mattias Jönsson, Rektor
0733-13 65 05
Agneta Ekner Carlsson
044-135863
Margareta Melin, enhetschef
044-13 62 17
Jan Herngren, rektor H1
0733-13 60 55
Ingrid Priemer, administrativ chef
044-13 59 21