Personalspecialist

Arbetsbeskrivning

Bräcke Diakoni bedriver en bred non profit-verksamhet inom vård och omsorg.Vårt mål är att människor ska växa.Vår kunskap om hälsovård, äldreomsorg och funktionsnedsättningar går hand i hand med forskning och utbildning.Idag finns vi på flera orter i södra Sverige och vi fortsätter att växa och utvecklas.Vi befinner oss sedan några år i en spännande tillväxtfas och därför välkomnar vi nu ytterligare en personalspecialist till vår personalavdelning. Personalavdelningen är en central stabsfunktion som består av totalt åtta personer.Uppdraget är att skapa förutsättningar för organisationens chefer så att de får god hjälp och stöd i personalfrågor.Idag finns verksamheter på flera orter i landet så arbetet kan innebära resor vid enstaka tillfällen.Körkort och tillgång till bil är därför ett plus. ARBETSUPPGIFTER Som personalspecialist kommer du att vara en viktig kugge på avdelningen.Du kommer att arbeta med hela bredden inom personalområdet.Bland annat innebär det att du självständigt hanterar förhandlingar, individärenden, lag- och avtalstolkning, personalsociala frågor, policy- och rutinutveckling samt deltar i interna utbildningsinsatser för chefer och medarbetare. KVALIFIKATIONER Arbetet är omväxlande och föränderligt och ställer därför höga krav på ett flexibelt arbetssätt och helhetssyn.Dessutom innebär det många externa och interna kontakter och därför behöver du ha en god kommunikativ förmåga, både skriftlig och muntlig.Du behöver också ha en god förmåga att strukturera och organisera ditt arbete samt ett öppet sinnelag för utveckling och förändring.Vi söker dig som har utbildning från P-linjen/Personalvetarprogrammet samt flera års erfarenhet av kvalificerat personalarbete.Extra meriterande är om du har arbetat med övergång av verksamhet och/eller i en vård- och omsorgsmiljö.Mycket viktigt är att du är engagerad i ämnet och tycker att personalfrågor är kul. Tjänsten är tillsvidare, deltid 60%.Tillträde under våren. Vi ser fram emot att höra från dig!

Kontaktpersoner på detta företaget

Carina Henriksson, enhetschef
0522-42 09 39
Pia Säkki, enhetschef
0522-42 09 38
Inger Larsson, enhetschef
0302-800990
Anna-Maria Norberg, tf. enhetschef
031-50 27 73
Maria Ericson, enhetschef
0706-78 36 30
Minna Tassemeier, leg. sjuksköterska
031-50 27 62
Christine Alf, enhetschef
0732-75 22 32
Anna-Carin Back, enhetschef hemtjänst
0765-33 04 50
Magdalena Flygare, föreståndare
031-50 27 20
Louise Bryngnäs, föreståndare
031-50 27 24

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bräcke Diakoni
  • 1 plats
  • Deltid
  • Publicerat: 9 mars 2010
  • Ansök senast: 22 mars 2010

Besöksadress

Bräcke Västergårds väg 5
None

Postadress

Box 21062
GÖTEBORG, 41804

Liknande jobb


HR-strateg med fokus på innovation och ledarutveckling

HR-strateg med fokus på innovation och ledarutveckling

7 januari 2025