OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kungälvs sjukhus, Personalavdelningen Kungälvs sjukhus är ett hälsofrämjande akutsjukhus som ligger ett par mil från havet, strax norr om Göteborg.Sjukhuset befinner sig i en stark utvecklingsfas med idag 200 vårdplatser och ca 1 300 anställda. Personalavdelningen består av tio medarbetare; personalspecialister, personalassistenter och utbildningssekreterare.Vi söker dig som vill vara med och utveckla personalarbetet på avdelningen och i verksamheten.Arbetsuppgifter Som personalspecialist vid Kungälvs sjukhus har du ett konsultativt arbetssätt och arbetar med uppgifter som generalist och som specialist.Du fungerar som råd och stöd i samband med bl a personalförsörjning, rehabiliteringsärenden, förhandlingsfrågor, avtalstillämpning, statistikunderlag till rapporter och eventuellt andra förekommande personalfrågor.Beroende på kompetens och intresse har varje personalspecialist ett eller flera specialområden i sin tjänst, t ex chef och ledarutveckling, arbetsmiljö, mångfald, utveckling av hemsida m.m. Kvalifikationer Högskoleutbildning med inriktning mot personal- och arbetslivsfrågor eller annan likvärdig utbildning, samt erfarenhet från personaladministrativt arbete.Du samspelar bra med andra, har hög personlig integritet och ett öppet sinnelag.God förmåga att uttrycka sig i tal och skrift är givna meriter.Vi ser gärna såväl manliga som kvinnliga sökande utifrån flera etniska och kulturella bakgrunder.