Personalspecialist

Arbetsbeskrivning

Personalavdelningen kommer under närmaste åren att genomgå en generationsväxling. Vi söker därför en Personalspecialist I Personalavdelningens arbetsuppgifter ingår förutom löneadministration även förhandlingar, kompetensutveckling, rekrytering, organisationsfrågor och information. Denna tjänst kommer i stor utsträckning att vara inriktad mot löneadministration, personalekonomi, personalstatistik samt att vara ett administrativt stöd i HR-processerna. Du arbetar bl a med att ta fram statistik, analyser och nyckeltal inom HR området. Du kommer vidare att ha en aktiv roll i arbetet med våra HR system. Det finns möjlighet att i framtiden kunna kombinera arbetet med andra frågor inom HR området. Kompetenskrav Vi tror att du har högskolekompetens inom personal/ekonomi eller motsvarande. Du har goda kunskaper i engelska, arbetsrätt samt hög IT kompetens. Meriterande är erfarenhet av löneadministration och avtalstolkningar. Som person är Du serviceinriktad, strukturerad och noggrann. Du trivs med att arbeta självständigt men också i grupp och har ett professionellt förhållningssätt gentemot din omgivning. Vi eftersträvar mångfald bland våra medarbetare med tanke på kön, ålder, etnicitet mm.

Sammanfattning

Liknande jobb


5 november 2024

5 november 2024

Director of Compensation and Benefits  Sandvik Rock Processing Solutions

Director of Compensation and Benefits Sandvik Rock Processing Solutions

4 november 2024

HR-Generalist

HR-Generalist

4 november 2024