OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
En av våra medarbetare ska förstärka vårt gemensamma personalkontor under ett föräldravikariat. Vi söker därför en tillfällig ersättare till oss.
Som stödfunktion arbetar Socialförvaltningens administrativa avdelning nära förvaltningsledningen och förvaltningens chefer främst inom områdena personal, ekonomi, kansli, utredare och systemförvaltning av våra större IT-baserade verksamhetssystem. Avdelningen består av 18 medarbetare som är goa och måna om varandra. Hos oss är samarbetet och stödet nära. Vi tycker det är viktigt med hög tillit till varandra både som professionella och som kollegor.
Det går utmärkt att pendla till och från Vänersborg med bl.a. Västtågen till och från Göteborg och andra orter.
Är du erfaren och på väg mellan två arbeten? Känner du för att gå vidare till nya utmaningar? Sök dig gärna till oss.
ARBETSUPPGIFTER
Arbetet som personalspecialist är omväxlande och självständigt med stora möjligheter att påverka arbetsformer och gemensamma strukturer. Vi är ett team med fyra personalspecialister som har ett nära samarbete och som värdesätter goda relationer och mycket humor. Varje personalspecialist är knuten till en eller två av våra verksamhetsområden och har direktkontakt med de verksamhetschefer och enhetschefer som arbetar där.
Ditt uppdrag är att ge kvalificerat konsultativt stöd inom hela personalområdet kopplat till de frågor våra chefer möter i sin vardag. Du har tillgång till stöd av HR-specialister på vårt centrala personalkontor.
KVALIFIKATIONER
För att lyckas i rollen som personalspecialist tror vi att en av dina viktigaste egenskaper är ett genuint intresse för människor. Vi vill att du har en examen motsvarande personalvetarutbildning på högskolenivå. Du ska ha erfarenhet inom offentlig verksamhet där du arbetat flera år med kvalificerat personalarbete.
Arbetsuppgifterna förutsätter ett konsultativt förhållningssätt och den vi söker ska ha mycket god kännedom inom personalområdet samt vara uppgiftsorienterad med förmåga att hantera olika typer av personalfrågor. Vi vill att du erfarenhet av arbetsgivarens rehabiliteringsansvar. Du ska ha erfarenhet av att arbeta med svåra samtal och systematiskt arbetsmiljöarbete. Du behöver kunna hantera många processer på en och samma gång på ett strukturerat sätt.
Samarbetsförmåga, nytänkande och lösningsfokusering är viktiga egenskaper. Pedagogisk förmåga samt god förmåga att presentera material både i tal och skrift är önskvärt. Vi tänker att du kan skapa förtroendefulla relationer på samma gång som du med hög integritet hanterar arbetsgivarperspektivet. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
B-körkort är ett krav.
ÖVRIGT
CV
Olika är normen! Hos oss är mångfald positivt, alla är vi olika och det är en tillgång. Vi arbetar även aktivt med att skapa ett hållbart arbetsliv och därför har vi rökfri arbetstid på alla våra arbetsplatser.
Är du nyfiken på att veta mer om oss som arbetsgivare och vilka förmåner vi erbjuder - surfa in på www.vanersborg.se/jobb
Kontaktuppgifter till din fackliga organisation hittar du på www.vanersborg.se/fackligaorganisationer
Kommunen har gjort aktiva val i denna rekrytering och vill därför inte bli kontaktade med erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp/kompetensförmedling.
Kontaktpersoner på detta företaget
Enhetschef Carina Jägerbrand
0521-72 23 25
Enhetschef Ulrika Erixon
0521-72 23 96
Assistent Lena Andersson
0521-72 23 32
Enhetschef Linda Oksjö
0521-72 15 01
Enhetschef Kristina Johansson
0521-72 15 08
Enhetschef Mona-Lisa Malmsköld
0521-72 22 38
Sektionschef Karin Saini
0521-72 13 07