OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
ARBETSPLATS PERSONALENHETEN
Personalenheten ingår i kommunens stabsfunktion och ansvarar för att kommunen har en gemensam personal- och lönepolitik. Här pågår ett kontinuerligt arbete med att vidareutveckla strategiska rutiner för att stödja kommunens chefer, verksamheter och medarbetare så att vi tillsammans kan förverkliga kommunens gemensamma vision och mål. Din huvuduppgift är att stödja chefer i såväl de dagliga- som de mer långsiktiga strategiska personalfrågorna, främst inom rehabilitering, rekrytering och arbetsmiljö. Vår ambition är att det ska vara lätt att göra rätt som chef. Personalenheten består idag av nio medarbetare.
ARBETSUPPGIFTER OCH KVALIFIKATIONER
Ditt arbete innebär till stor del en konsultativ och problemlösande roll där din uppgift är att stödja chefer och medarbetare i olika personalfrågor, främst inom rehabilitering men även arbetsmiljö, rekrytering och arbetsrätt. Du kommer ha ett nära samarbete med kommunens chefer, fackliga organisationer, företagshälsovården, Försäkringskassan och Region Värmland. Arbetet innebär att utveckla arbetssätt och metoder som främjar tidiga insatser i sjukskrivningsprocessen. Du kallar till och leder rehabiliteringsmöten och tillsammans med arbetsledaren skapar du planer för återgång i arbete.
Vi söker dig som har gått personalvetarprogrammet eller har motsvarande högskoleutbildning kombinerad med adekvat erfarenhet. Det faller sig naturligt för dig att använda digitala verktyg som arbetsredskap och du har lätt för att uttrycka dig i svenska i såväl tal som skrift. Tidigare erfarenhet av personaladministration är meriterande, gärna i kommunal verksamhet. Vi förutsätter att du som söker tjänsten är en noggrann administratör med ett strukturerat arbetssätt och att du har en förmåga att skapa förtroende genom dialog. Du har lätt för att själv styra din dag och prioritera arbetsuppgifter. Eftersom tjänsten kräver samverkan med flera olika aktörer har du lätt för att samarbeta och vara drivande i möten och andra sammanhang.Det är viktigt att du är prestigelös, serviceinriktad och tar initiativ när det behövs. Kunskap om motiverande samtal och erfarenhet av konflikthantering är meriterande. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Körkort med förarbehörighet B är ett krav.
Som medarbetare i Hagfors kommun är du en del av vår vision Hagfors kommun 2027 - attraktivt. Tanken är att visionen ska förena alla som bor, lever och verkar i kommunen och leda oss i arbetet med att tillsammans skapa ett gôtt liv, framåtanda och handlingskraft. Det är en framtidsbild som gör oss till stolta invånare och som gör att vi tillsammans kan möta framtiden med mod och positiva attityder. Visionen ska engagera och inspirera både i vardagen, på fritiden och i arbetslivet. Läs gärna mer om vår vision, våra styrkor, våra prioriterade områden och våra mål på hagforsstrategin.se.
Lön
Vi tillämpar individuell lönesättning. Ange löneanspråk.
FACKLIGA FÖRETRÄDARE
Mattias Wedholm, Vision, 070-214 33 74, mattias.wedholm@hagfors.se
Sara Danielsson, SSR, 0563-186 53, sara.danielsson@hagfors.se
ÖVRIGT
För att främja jämställdheten på arbetsplatsen uppmuntrar vi särskilt män att söka tjänsten.
Vi har gjort medieval för denna rekrytering och vi undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.
Intervjuer sker löpande under annonseringsperioden. Vänta därför inte med din ansökan.
VÄLKOMMEN MED DIN ANSÖKAN!