OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Polismyndigheten står inför omfattande pensionsavgångar, vilket ställer krav på ett offensivt rekryteringsarbete för att säkerställa en god verksamhet och bemanning.De närmaste åren ska polismyndigheten ny rekrytera minst 30 poliser årligen.Pensionsavgångarna skapar också en ökad intern rörlighet.För att säkerställa en bra process projektanställer vi därför ytterligare en personalspecialist med uppdrag att samordna och utveckla arbetsformerna för den framtida kompetensförsörjningen. Som personalspecialist kommer du att: - samordna och utveckla aktiviteter för att långsiktigt trygga myndighetens rekryteringsbehov - samordna rekrytering av poliser, samt utveckla rekryteringsprocessen - planera och utveckla introduktionen av nya medarbetare.- genomföra kompetensinventering och lägga upp strategi för myndighetsgemensam kompetensutveckling.- samordna myndighetsgemensam utbildning och samverka med andra län i interregionala utbildningsinsatser - samordna och planera distanspolisutbildning i Östra Norrbotten, utvecklingsinsatser gentemot handledare och aspiranter, samt vara kontaktperson gentemot Polishögskolan i Solna, samt polisprogrammen vid Umeå och Växjö universitet.Du kommer också att arbeta löpande handläggning av andra HR-frågor.Eftersom vi är en liten personalenhet, räds du inte att arbeta med många olika frågor samtidigt och att ta dig an arbetsuppgifter av vitt skilda slag.Arbetet är utåt riktat och medför många kontakter med myndighetens chefer, medarbetare och arbetssökande. Du har - beteendevetenskaplig utbildning på högskolenivå kombinerad med flerårig erfarenhet av HR-arbete - särskild kompetens och erfarenhet inom rekrytering, gärna erfarenhet av arbete med assessment center, rekryteringsseminarium eller annan processinriktad rekryteringsmetod.Det är meriterande om du är certifierad användare av något testverktyg.- erfarenhet av att arbeta med studentkontakter, långsiktig planering av kompetensutveckling och upphandling av utbildning.- god förmåga att skapa goda relationer, är tydlig, lyhörd, kommunikativ och skicklig på personbedömning.- god förmåga att självständigt utveckla processer, skapa struktur och nå resultat.- god förmåga att uttrycka dig i både tal och skrift.- hög datormognad och vill aktivt utveckla IT som stöd i HR-arbetet.Erfarenhet av personalsystemet Palasso är meriterande. Vill du veta mer?