Personalspecialist

Arbetsbeskrivning

Oriola är specialisten på läkemedels- och apoteksdistribution, med marknadens bästa service och kvalitet i fokus. Vi har mer än 100 års erfarenhet av läkemedelsdistribution i Sverige under våra tidigare namn KD Pharma och Kronans Droghandel. Vårt uppdrag är att vara “The Channel for Health”, kanalen för läkemedel och apoteksvaror. Oriola är en del av finska Oriola-KD Corporation som är noterat på Helsingfors Fondbörs. I Sverige finns vi i Mölnlycke, Enköping och Stockholm. Vill du stötta oss med ditt engagemang, din kompetens och erfarenhet? Vi på Oriola AB söker dig! www.oriola.se.På Oriola AB är vi ca 300 anställda, lika delar tjänstemän och kollektivanställda, fördelat på orterna Mölnlycke (huvudkontor), Enköping och Stockholm. På HR-avdelningen är vi fyra medarbetare, varav en personalspecialist. I HR-avdelningens arbetsuppgifter ingår förhandlingar, kompetensutveckling, rekrytering, rehabilitering, organisationsfrågor, arbetsmiljöfrågor och lönehantering.

Vår personalspecialist kommer att vara föräldraledig och vi söker nu hennes vikarie. Inom HR-teamet arbetar vi tätt tillsammans. Det är högt i tak, vi har humor och har roligt på jobbet. Vi tycker att vi ligger långt framme i utvecklingen men har ändå en del utmaningar att lösa. Vi söker dig som vill vara en viktig del av vårt team. Vill du vara med på vår resa?

Arbetsuppgifter

Som Personalspecialist hos oss kommer du att ha en generalistroll. I rollen som generalist har du ett nära samarbete med, och är ett stöd för, våra chefer. Du ska verka för att skapa goda relationer mellan olika aktörer såväl internt som externt. Dina arbetsuppgifter är av både operativ och strategisk karaktär. Tjänsten innebär att vara ett stöd i arbetsrättsliga frågor och förhandlingar samt arbete med koncerngemensamma HR-frågor. Bland arbetsuppgifterna ingår också utveckling av personaladministrativa rutiner. I arbetet ingår att några gånger per månad vara på plats på vår distributionscentral i Enköping.

Kompetenskrav

Vi tror att du har högskolekompetens inom PA-området med beteendevetenskaplig inriktning eller motsvarande och några års erfarenhet av kvalificerat personalarbete. Du har goda kunskaper i arbetsrätt, är van att tolka lagar och avtal och är duktig på personaladministration och IT.

Personliga egenskaper

Som person är Du serviceinriktad, strukturerad och noggrann och har hög integritet. Du trivs med att arbeta självständigt men också i grupp och har ett professionellt förhållningssätt gentemot din omgivning. Vårt uppdrag handlar ytterst om att bidra till verksamheternas utveckling, och rollen kräver därför att du har ett driv och ett engagemang, kan jobba flexibelt och är lyhörd. Sedan skadar det
inte om du har skinn på näsan och humor (för det har vi).

Du delar våra värderingar som innebär att vi är öppna, tar ansvar, tar initiativ och arbetar tillsammans.

Ansökningsförfarande

Vi välkomnar dig till en verksamhet som befinner sig i en spännande och intensiv förändringsfas. Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta personalchef Sonja Mozer Rosell, tel 0703-88 70 66. Facklig kontaktperson når du via växeln tel. 031-88 70 00.

Registrera din ansökan senast den 14 februari via vårt rekryteringssystem på vår hemsida www.oriola.se.

Välkommen med din ansökan!
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediasäljare, rekryteringskonsulter och liknande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Therese Thunström

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Oriola AB Mölnlycke
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Dag , Heltid , Tidsbegränsad anställning
  • Publicerat: 31 januari 2014

Besöksadress

Oriola AB, Slöjdgatan 9, 10393 Stockholm
None

Postadress

FIBERVÄGEN 2 -8
Mölnlycke, 43533

Liknande jobb


HR Partner med fokus på löneöversyner

HR Partner med fokus på löneöversyner

20 december 2024

HR Business Partner

HR Business Partner

20 december 2024