OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Bräcke kommun hittar du en aktiv landsbygd med många byalag, rik kultur och bra boendemöjligheter. Fritidsutbudet är stort såväl sommar som vinter. Med våra sjuhundra sjöar, sexhundra företag och rika upplevelseutbud så blir det sällan tråkigt för den aktiva. Vill du ha en stillsam tillvaro så kan du enkelt hitta undanskymda platser med utrymme för lugn och ro. Vi ligger strategiskt beläget efter järnvägen och europavägen, vilket gör att vi har nära till både Östersund ,Sundsvall och världen. I arbetsuppgifterna ingår att vara Bräcke kommuns specialist inom personalområdets lagar och avtal, men du kommer även att bli delaktig inom andra delar av personal- och löneområdet. Som specialist inom arbetsrätt arbetar du konsultativt, främst mot organisationens chefer, men även mot t.ex övriga inom personal- och löneenheten. Det ingår utvecklingsarbete, att förbereda ärenden, komma med förslag, biträda verksamhetschefer/avdelningschefer och kommunchef vid förhandlingar men också att självständigt driva frågor. Kompetensprofil Lämplig bakgrund är juristutbildning, PA-utbildning eller annan utbildning som bedöms likvärdig. Du bör ha goda kunskaper i arbetsrätt och vana av förhandlingssituationer. Du har några års arbetslivserfarenhet och vi ser gärna att du har erfarenhet från kommunal verksamhet och av de kommunala avtalen. Viktiga personliga egenskaper är att du kan arbeta självständigt, att du är bra på att kommunicera muntligt och skriftligt, att du är flexibel och att du har lätt för att samarbeta. Tillträde enligt överenskommelse. Arbetet kan komma att innebära resor, B-körkort är därför att krav.