Personalspecialist inom Arbetsmiljö och Rehabilitering

Arbetsbeskrivning

Är du en person som brinner för utveckling, har ett starkt eget driv och en förmåga att ta dig i mål? Att vara anställd inom Trollhättans Stad innebär utrymme för innovativt tänkande och plats för framtiden.

Det innebär att ha ett av Sveriges viktigaste jobb där ditt arbete gör skillnad i andra människors vardag. Det är med andra ord ett arbete att känna stolthet över. Är detta något som inspirerar dig? Vi söker nu en personalspecialist till vår personalavdelning för att stärka upp vårt team inom arbetsmiljö och rehabilitering!

Om verksamheten
Du kommer att tillhöra vårt personalkontor där det i dagsläget arbetar 35 medarbetare uppdelat på tre avdelningar bestående av vår personalavdelning, lönekontor samt företagshälsovård. Personalkontoret sitter tillsammans centralt placerade i stadshuset, 10 minuter i från centralstationen med 35 minuters resväg med tåg från Göteborg. På personalavdelningen arbetar du tillsammans med kollegor inom områdena arbetsrätt, hälsa och arbetsmiljö, rehabilitering och kompetensförsörjning. Personalavdelningen befinner sig just nu i ett utvecklingsskede med många spännande utmaningar.

Arbetsuppgifter 
Som personalspecialist kommer du att arbeta inom området arbetsmiljö och rehabilitering.

- Du fungerar som ett operativt chefsstöd i enhetschefernas rehabiliteringsarbete.
- Du arbetar som ett konsultativt stöd på ledningsgruppsnivå i frågor som är kopplade till chefernas systematiska arbetsmiljöarbete. Ett arbete som du också är med och utvecklar på en stadsövergripande nivå.
- Du håller i utbildningar inom arbetsmiljö och rehabilitering.
- Du kommer att samverka med fackliga representanter.


Vi söker dig som
I rollen som personalspecialist innehar du två olika funktioner i organisationen. Du fungerar som ett konsultativt stöd för våra chefer, vilket ställer krav på att du som person har lätt för att skapa relationer och bygga förtroende, samtidigt som du är en ledningsfunktion och behöver känna dig trygg i arbetsgivarrollen med fokus på verksamheten. Du agerar sakkunnig i dina egna ärenden och processer och bistår chef i MBL- och andra eventuella förhandlingar kopplade till rehabilitering. Du trivs i att arbeta nära dina kollegor och har lätt för att samarbeta såväl internt som externt.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet i urvalet då det är viktigt att du är trygg och stabil i din yrkesroll och har en god självinsikt.

Kvalifikationer
Du är utbildad personalvetare alternativt har motsvarande kompetens som arbetsgivaren prövar likvärdig.

Du har några års dokumenterad erfarenhet av att ha arbetat med brett HR arbete samt med arbetslivsinriktad rehabilitering och kan självständigt arbeta med frågor inom området. Du känner dig trygg i att driva utvecklingsarbeten inom arbetsmiljöområdet.  Tjänsten kräver goda kunskaper i svenska i såväl tal som skrift samt goda kunskaper inom Officepaketet. Du ser IT verktyg som en naturlig del i din vardag.

Det är inget krav för tjänsten men meriterande om du tidigare har arbetat utifrån ett hälsofrämjande perspektiv samt har tidigare vana av att hålla i utbildningar inom området rehabilitering och arbetsmiljö.



Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons!

Kontaktpersoner på detta företaget

Eva Dahl
+46 070-5597289
Martin Engman
0520-49 60 56, 070-202 54 49
Inger Thonander
0520-496510, 0703598447
Kerstin Olofsson

Djeno Mahic

Tina Tenggren
+46 0701642460
Thomas Johansson

Henrik Stålheim
0520-497491, 0706-888191
Bernt Ljungquist
0520-49 79 30, 070-205 15 27
Johansson Britt-Inger

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Trollhättans Stad
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön
  • 100%. Tillträde: Enligt överenskommelse tillsvidareanställning
  • Publicerat: 7 oktober 2016

Besöksadress

Gärdhemsvägen 9
Trollhättan

Postadress

.
Trollhättan, .

Liknande jobb


3 januari 2025