OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ekobrottsmyndigheten är en specialistmyndighet som med fredade resurser arbetar med ekobrottsbekämpning från underrättelseuppslag till förhandling i domstol. Med gemensam ledning och styrning arbetar åklagare, poliser, civila utredare, administratörer och andra specialister med att förebygga, utreda och lagföra ekonomisk brottslighet. Vi arbetar teambaserat och har ett medarbetardrivet utvecklingsarbete. Vi har en central roll inom rättsväsendet och bidrar alla till att upprätthålla rättssäkerheten i vårt samhälle.
Stimuleras du av att arbeta brett med HR-frågor genom ett utvecklande och konsultativt stöd till chefer och har erfarenhet av HR-arbete inom staten? Då kan vi erbjuda dig ett omväxlande arbete i en spännande verksamhet med många olika kompetenser.
Vi söker dig som vill vara en del av teamet på HR-enheten. På HR-enheten arbetar personalspecialister, utbildningsspecialister och utbildnings- och personaladministratörer med frågor inom HR, lön och utbildning. HR-enheten verkar för att ge stöd och rådgivning till myndighetens chefer i frågor som rör t.ex. rekrytering, arbetsmiljöarbete, ledarskap, medarbetarskap och teamarbete, lönebildning samt arbetsrättsliga frågor.
Du arbetar brett med chefsstöd i dagliga operativa frågor och är kontaktperson för flera chefer. Du coachar cheferna i deras uppdrag och ger stöd inom t.ex. ledarskap, rekrytering, rehabilitering- och personalärenden. Ditt arbetssätt präglas av professionalitet, proaktivitet och effektivitet. Du förväntas bidra i det pågående utvecklingsarbetet inom HR-området. I ditt arbete kommer också att ingå att självständigt driva arbetet eller utvecklingsprojekt inom områden som t.ex. arbetsmiljö, lönebildning och lönerevision eller arbetsrättsliga frågeställningar, beroende på dina tidigare erfarenheter. Rollen innebär att du får en varierad vardag där du arbetar med operativa HR-frågor samtidigt som du får möjlighet att arbeta med utvecklingsfrågor inom något av HR-områdena.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har
högskoleutbildning med inriktning inom HR eller beteendevetenskap
erfarenhet av självständigt HR-arbete och kvalificerat chefsstöd i en statlig myndighet
erfarenhet av att arbeta med alla delar i statliga rekryteringsprocesser
goda kunskaper inom det arbetsrättsliga området
mycket god kommunikativ förmåga i tal och skrift
Det är meriterande om du har
erfarenhet av att arbeta med arbetsmiljöfrågor
erfarenhet av arbete med lönebildning eller lönerevision
Dina egenskaper
Vi söker dig som har en mycket god förmåga att skapa förtroendefulla relationer på olika nivåer i en organisation. Du har en mycket god förmåga att samarbeta i team och har lätt för att kommunicera med andra. Du är driven och ansvarstagande och kan arbeta självständigt. Du är prestigelös, nyfiken, flexibel och öppen för nya lösningar. Som person har du gott omdöme och är pålitlig. Då vår arbetsdag präglas av ett högt tempo ställer vi krav på din noggrannhet samt förmåga att planera och strukturera ditt arbete.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor. Du vill och kan agera i enlighet med vår chefs-medarbetarpolicy (EBM-modellen) .
Information om anställningen
Tjänsten avser en tillsvidareanställning med placering vid Ekobrottsmyndighetens huvudkontor på Kungsholmen i Stockholm. Provanställning tillämpas. Tillträde snarast, enligt överenskommelse. Vi tillämpar individuell lönesättning. Tjänsten kan innebära resor till myndighetens verksamhetsorter.
Information om anställningen lämnas av HR-chef Ylva Sundberg, tfn. 010-562 90 49. Fackliga företrädare för Saco-S John Keränen tfn 010-562 92 23, för ST Thérése Isaksson 010-562 90 31 och för Polisförbundet Sofia Ask tfn 010-563 87 10.
Välkommen med din ansökan via ”skicka din ansökan!” senast den 12 december 2021.
Kontaktpersoner på detta företaget
Louise Leijonhufvud
Lena Sjöström
+46 010-562 96 57
Åsa Pyka
+46 105629646
noreply@ekobrottsmyndigheten.com